Šéfka Sauberu nepovažuje dominanci jednoho týmu za problém

Monisha Kaltenbornová věří, že dominance jednoho týmu nepředstavuje pro formuli 1 problém.
Šéfka Sauberu nepovažuje dominanci jednoho týmu za problém

Od zavedení nových pravidel v roce 2014 je dominantním týmem ve F1 Mercedes. Jeho jezdci Lewis Hamilton a Nico Rosberg vyhráli 32 z 38 závodů, Mercedes získal v posledních dvou letech dvakrát titul v Poháru konstruktérů a Hamilton dva tituly mistra světa.

Zatímco někteří zastávají názor, že je kvůli tomu F1 nudná, Kaltenbornová poukazuje na skutečnost, že v minulosti už i další týmy dominovaly způsobem jako v současné době Mercedes.

„Mně nikdy nepřipadala dominance v tomto šampionátu jako něco negativního, jelikož jsme v takové situaci byli všichni,“ řekla šéfka týmu Sauber.

„Když se vrátíme do dob Michaela Schumachera, kolik let v té době dominovalo Ferrari? A podívejte se i na to, co bylo kolem toho. Pneumatiky se vyvíjely pro jeden tým, v podstatě pro jednoho pilota, a nikdy se nakonec nevedly takové diskuse.“

Dominanci Ferrari na začátku nového století přitom Kaltenbornová považuje z pohledu celé F1 naopak za prospěšnou.

„Některé týmy fanoušci mají rádi více, některé zase méně. Tohle je však o týmu, na tribunách jste většinou viděli červenou barvu. Pro sport to bylo dobré, šlo to vzhůru z pohledu sledovanosti, sponzorů a dalších komerčních dohod, takže v tom nebyl problém.“

Každý tým má ve F1 svou úlohu

Podle šéfky Sauberu je však potřeba, aby v takové chvíli dominantní tým svého postavení nezneužíval.

„Každý tým má ve F1 svou roli,“ dodává. „Například nás až tolik netrápí, že dominuje jedna stáj. Je ale důležité nevyužívat své dominance k tomu, abyste směřovali sport někam, kam mu to jako celku neprospěje.“

„Musíte respektovat všechny stáje, ať už jde o číslo jedna, dva nebo deset. Každý totiž musí hrát svou roli a každý z nich svým dílem přispívá k show ve F1.“

Problém přitom podle 44leté Kaltenbornové není v dominanci samotné, ale v malé rozmanitosti vozů na čele startovního pole.

„Proč máme tolik problémů? Říkají, že je to kvůli dominanci jednoho týmu, je to ale v tom, že tam chybí rozmanitost. Nezáleželo na tom, že v té době Schumacher vyhrál titul v Magny-Cours (v roce 2002), přičemž do konce sezóny zbývala ještě spousta závodů.“

„Šlo o to, že na stupních vítězů dokázalo být více týmu a víc jich mohlo dosáhnout takového výsledku,“ uzavírá Kaltenbornová.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Bottas ke konci sezóny přitvrdil, aby si vydobyl respekt soupeřů

15:06 | Změny DRS zóny v Imole. Detekční bod se přesouvá z 40 metrů za 18. zatáčkou do 20 metrů před 17. zatáčkou. Aktivační bod z cílové rovinky na 60 metrů před 19. zatáčkou
11:33 | Stefano Domenicali pro Autosport vyloučil, že by F1 přešla v budoucnu na dvoudenní formát víkendu. Pro promotéry a prodej vstupenek to není výhodné.
11. dubna | První řadu pro druhý závod formule E v Římě obsadili nováčci Nick Cassidy a Norman Nato. Závod dnes začíná už ve 13:00.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink 11.00–12.00
2. trénink 14.30–15.30
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 18. dubna 2021
Závod 15.00