Mark Gillan je novým šéfinženýrem Williamsu. A v pátek večer prozradil čerstvou informaci ohledně systému, o kterém se hodně hovoří: systému pro udržování světlé výšky - je prý čerstvě zakázán. AKTUALIZOVÁNO
Tým Lotus si pro letošní sezónu připravil významnou technickou inovaci, která by mohla přinášet pár desetin sekundy na kolo. Jedná se o systém na přední nápravě, který zajišťuje stabilní světlou výšku vozu, což pomáhá zlepšit efektivitu aerodynamiky a šetřit pneumatiky. Psali jsme o něm zde, ale jeho přesné fungování a konkrétní efekty pochopitelně zůstávájí tajemstvím týmu.
Velmi zajímavá je skutečnost, že ve skutečnosti FIA systém Lotusu už schválila, alespoň podle informací britského Autosportu. Tým při jeho vývoji, který začal v roce 2010, komunikoval s experty federace a souhlas dostal už loni v lednu.
V pátek večer byla přes internet vysílána další epizoda živého pořadu The Flying Lap kontroverzního novináře a šéfa neúspěšného týmu USF1 Petra Windsora. V pátek byl jeho hostem právě Mark Gillan z Williamsu, který se svěřil, že Mezinárodní automobilové federace v pátek večer vydala technickou direktivu zakazující systém kontroly světlé výšky vozu.
Detaily Mark Gillan nesdělil, neboť je "nestačil ještě nastudovat". Prozradil ale:
"FIA právě zakázala konkrétní řešení tohoto systému. Při běžném zhlédnutí mi přijde, že ten systém chtějí zakázat."
F1sport se nyní snaží získat další a detailnější informace a zejména potvrzení z oficiálních míst.
AKTUALIZACE
Podle nejnovějších zpráv vyšlo najevo, že Mezinárodní automobilová federace systém na udržování světlé výšky skutečně zakázala a obeznámila s tím všechny týmy.
S přispěním Tomáše Bohuslava