Šéf Toro Rosso nechce v sezóně F1 méně než dvacet velkých cen

Šéf týmu Toro Rosso Franz Tost se jasně vymezil proti tomu, aby kalendář formule 1 obsahoval méně než dvacet velkých cen.
Šéf Toro Rosso nechce v sezóně F1 méně než dvacet velkých cen

Světová rada motorsportu schválila kalendář F1 na sezónu 2019, který, stejně jako letos, čítá 21 závodů. Vedení F1 kromě toho plánuje navýšit počet závodu v kalendáři o podniky v americkém Miami a Vietnamu.

Šéf Renaultu ve formuli 1 Cyril Abiteboul již dříve pro Motorsport.com řekl, že kalendář se podle něj rozšířil až příliš a je potřeba razantní snížení počtu velkých cen, možná až na patnáct či šestnáct závodů.

Tost na to má však jiný názor. „Nemyslím si, že je to o počtu závodů, je to o show a úrovni zábavy, kterou nabízíme. Pokud máte patnáct nudných závodů, lidé už je nebudou sledovat. Ne, myslím si, že bychom měli mít kolem dvaceti až dvaadvaceti závodů, to je dobré číslo,“ řekl.

„Neměli bychom také zapomínat, že jsme globálním hráčem, a proto potřebujeme určitý počet závodů, abychom zůstali světoví. Jednoznačně bych odmítl jít pod dvacet závodů. Rok má 52 týdnů, takže času je spousta,“ dodal Tost.

FIA schválila kalendář i drobné změny. Vozy budou mít další zadní světla

FIA schválila kalendář i drobné změny. Vozy budou mít další zadní světla

Podle šéfa týmu Red Bull Christiana Hornera a šéfa Sauberu Frederica Vasseura je maximem 21 velkých cen.

„Od jisté chvíle ztrácíme tu výjimečnost podniku. Čím více závodů budeme mít, tím více si lidé začnou zvykat. Musíme se starat o to, abychom měli výjimečné závody. Toto je pro mě až příliš, ale budu respektovat kalendář. Nepřestanu po osmnácti letech,“ řekl Vasseur.

V letošní sezóně F1 se v červenci jely tři závody ve třech víkendech za sebou, v příští sezóně, která bude trvat od března do prosince, se s třemi závody ve třech víkendech nepočítá. Podle Vasseura by bylo lepší mít 18 až 20 závodů, zatímco Horner vidí maximum v 21 velkých cenách za rok.

„V knize můžete mít jen určitý počet kapitol a myslím, že v určitém okamžiku už jdete nad rámec toho, co je relevantní. Jít však na 15 nebo 16 je podle mě až příliš málo, zároveň si ale myslím, že 21 je horní maximum,“ řekl Horner.

„Pro kluky v garáži a pro všechny, kteří s námi cestují, je to obtížné. Je to náročné pro všechny zúčastněné. Je skutečně povzbudivé, že je tu několik skvělých míst, které chtějí hostit závod formule 1. Podle mě by to mělo vytvořit přirozenou soutěž se závody, které už v kalendáři jsou,“ dodal šéf Red Bullu.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Motorům V8 chyběla agresivita, jakou mají ty hybridní, hodnotí Massa

14:05 | Steiner byl příliš velký pesimista. Tým stále pracuje na tom, aby Schumacher mohl do kvalifikace nastoupit. Šasi je ok, mění se převodovka. Tak jako tak ale odstartuje poslední (penalizace za převodovku).
13:56 | Alfa Romeo dostala za nebezpečné vypuštění Giovinazziho do jízdy Strollovi pokutu 5000 euro.
13:27 | Haas potvrdil, že Schumacher je v pořádku. Prošel kontrolou v lékařském centru. Při nárazu dosáhlo přetížení 30 G.
13:17 | Podle Steinera se Schumacher po nehodě v posledním tréninku nezúčastní kvalifikace.

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink Verstappen (1:17.555)
2. trénink Bottas (1:17.012)
Sobota 31. července 2021
3. trénink Hamilton (1:16.826)
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00