Šéf okruhu Sepang nevylučuje návrat Malajsie do F1

Promotér Velké ceny Malajsie se nechal slyšet, že by v budoucnu uvažoval o možnosti návratu formule 1 za předpokladu, že dojde ke zlepšení závodění.
Šéf okruhu Sepang nevylučuje návrat Malajsie do F1

Říjnová velká cena bude devatenáctou a poslední na okruhu v Sepangu. Organizátoři se s novým majitelem F1, společností Liberty Media, dohodli na předčasném ukončení smlouvy.

V loňském roce malajsijská vláda požádala promotéra závodu o započetí jednání o předčasném ukončení smlouvy kvůli špatné finanční návratnosti celého podniku, kvůli čemuž vláda již nechtěla podnik dále podporovat.

Na dotaz, zda by uvítal někdy v budoucnu návrat F1, ředitel okruhu Sepang International Circuit Razlan Razali řekl: „Samozřejmě, ten okruh tady je.“

„Pokud budou splněny všechny položky, budeme ji mít zpátky. Chceme vidět, jak je F1 znovu vzrušující. Noví vlastníci musí znovu převzít kontrolu nad F1 a závoděním.“

„Bernie (Ecclestone) trochu ztratil kontrolu nad FIA. Drastické změny pravidel v roce 2014 s novými motory V6 byly začátkem sestupu F1. Závodění je méně vzrušující, a to má dopad na zájem jak diváků u televize, tak těch, kteří přicházejí na okruhy.“

„Oni musí znovu vrátit to vzrušení, musí to vyřešit. Uvidíme, s čím příjde nový management.“

Projevila se i blízkost Singapuru

Ačkoliv vstupenky na závod F1 v Malajsii byly nejlevnější v celém kalendáři, návštěvnost závodu na Sepangu klesala. V loňském roce na okruh s kapacitou 120 tisíc míst zavítalo jen 45 tisíc fanoušků.

Razali připustil, že Malajsii velmi uškodil příchod Singapuru do kalendáře F1 v roce 2008. Singapur jakožto závod pod umělým osvětlením na městské trati si získal fanoušky také atmosférou, jelikož v průběhu víkendu se pořádá řada koncertů, kde vystupují ti nejznámější interpreti.

„Mít dva závody F1 v jihovýchodní Asii tento sport zabíjí,“ dodal. „Bylo by mnohem lepší, pokud bychom se mohli střídat. Věřím, že nám Singapur nabídl možnost střídání už před tím, než se připojili do kalendáře.“

„To bylo ještě před tím, než jsem nastoupil na tuto pozici a zřejmě jsme to tedy odmítli. Zda bych to zvažoval, pokud by byla znovu možnost? Ano, zvažoval.“

Razali také naznačil možnost, že by se na Sepangu konaly testy formule 1. Otázkou však je, zda by o to byl zájem.

„Zabývám se myšlenkou testů. Nejsem si ale jistý, zda by fanoušci chtěli přijít a sledovat, jak vozy testují. Je tu také otázka nákladů. MotoGP nám platí, aby zde mohla testovat, takže fanoušci měli vstup vždy zdarma. Nejsem si jistý, zda by to tak šlo i u F1.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (13) Další článek: Formule E v Berlíně byla ukázkou zářivé budoucnosti elektromobilů
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10