Šéf Lotusu Boullier se musí usmívat, lepší auto v Enstonu nikdy nepostavili

Šéf Lotusu Boullier se musí usmívat, lepší auto v Enstonu nikdy nepostavili

Dvě Grand Prix stačily týmu Lotus na konstatování, že 20. auto vyrobené v Enstonu je zároveň tím nejlepším, které kdy brány této továrny opustilo.

Enstonské vozy dokázaly získat už i mistrovské tituly a letošní E20 se zdá být také velmi rychlé, ale bodový zisk týmu je doposud spíše průměrný. Důvodem jsou závodní výpadky Romaina Grosjeana a špatné kvalifikační pozice Kimiho Räikkönena.

"Z osobního hlediska cítím jistou frustraci, že jsme nedokázali získat výsledky, které jsme získat měli," přiznal šéf týmu Eric Boullier. "Víme, že můžeme být lepší, a doufáme, že to dokážeme v příštích závodech. Na druhé straně jsem tak hrdý na to, co tým dokázal během letošní zimy, že si nemůžu pomoct a musím se trochu usmívat."

Bouiller se usmívá proto, že letošní monopost Lotusu vykazuje velmi dobré vlastnosti ve všech oblastech, ať už je to kvalifikační a závodní rychlost, či například předvídatelné chování a zacházení s pneumatikami.

"Po zklamání ze sezóny 2011 se naši lidé snažili ještě víc, aby postavili to, co James Allison označil za nejlepší auto, který kdy Enstone vyprodukoval," uvedl Boullier. "Jen top tým je schopný takové reakce. Před začátkem sezóny jsme měli pocit, že má E20 solidní potenciál, a to se v prvních dvou Grand Prix potvrdilo."

Vedení Lotusu ale nepopírá, že vůz musí i nadále rychle vyvíjet, aby udrželo krok s konkurencí. Do Číny proto chystá první větší balík úprav, od kterého si slibuje nezanedbatelné zrychlení.

"Přivezeme nové díly, které by měly vylepšit čas na kolo o dvě desetiny sekundy," prozradil technický ředitel Allison. "Může se zdát, že to není moc, ale vzhledem k tomu, jak to bylo letos doposud vyrovnané, je to hodně. Doufejme, že je to víc, než získají ostatní..."

Kromě vývoje samotného vozu se Lotus zaměřil také na zastávky v boxech. U konkurence vidí, že lze kola měnit rychleji. Změny chce udělat na pneumatických pistolích a maticích kol.

Ale ať už bude vůz seberychlejší, klíčové je, jak ho dokáží využít jezdci. "Vzhledem k tomu, že se oba vrátili po dvouleté absenci ve formuli 1, jsou jejich výkony velmi dobré," hodnotil Boullier. "Kimi ukázal, že neztratil žádnou rychlost. Je rychlý v kvalifikacích a velmi konzistentní v závodech. Jeho práce s pneumatikami je také velmi působivá, zatímco jeho technická zpětná vazba extrémně precizní."

"V obou závodech podal velmi dobré výkony a nejrychlejším kolem v Malajsii ukázal, že dokáže podávat stejné výkony jako dřív. Také Romain předvedl dobrou rychlost. Jen potřebuje odjet víc kol, jeho sezóna začne v Číně."

Räikkönen ovšem stále potřebuje doladit řízení svého vozu. Řekl, že je ideálnímu stavu blízko. "Bohužel to není tak snadné jako obrátit tlačítka na volantu," vysvětloval Allison. "Naše nejnovější nastavení Kimimu dostatečně asistuje v rychlých zatáčkách s velkou zátěží, ale posilovač, který nabídne finesu, jakou chce, mu teprve musíme udělat."

"V této oblasti dosahujeme pokroku, ale Kimi řídí auto tak, že hledá hranice na přední nápravě a pak auto velmi delikátně přizpůsobí tomuto limitu. A to může dělat, jen když mu řízení poskytuje dokonalou zpětnou vazbu. Tvrdě pracujeme na tom, abychom mu dali perfektní vybavení, aby mohl v kvalifikacích získat těch zbývajících pár desetin."

Doporučujeme

Články odjinud