Šéf HRT: S naším rozpočtem musíme každé euro investovat do aerodynamiky

Tým HRT se potácí na konci výsledkových listin a má relativně málo peněz. Ale ví, kde může nejvíc získat, proto je alokace peněz jednoznačná.
Šéf HRT: S naším rozpočtem musíme každé euro investovat do aerodynamiky

HRT je od svého vstupu do formule 1 v roce 2010 nejpomalejší. Od letošní sezóny je pod novým vedením Luise-Péreze Saly, který mu dal potřebný řád.

"To, co jsem viděl v Silverstonu (původní sídlo týmu), se mi nelíbilo, byla to katastrofa," popisoval šéf HRT pro El Pais. "Neměl (tým) žádnou organizaci, žádnou důvěryhodnost, domov, identitu."

"Všechno bylo zajišťováno externě, každý inženýr byl jinde. Říkali, že je to španělský tým, ale nic španělské v něm nebylo. To byl první paradox."

Sala tým reorganizoval a přestěhoval do Madridu. Styl nového majitele a vedení přesvědčil i Pedra de la Rosu, který přiznal, že by dřív s HRT nepodepsal.

Ovšem na výkonnosti se změny zatím nijak výrazně neprojevily. Sala má ale jasný plán, jak tým posunout vpřed.

"Musíme být efektivní a důkladní. A přesně si spočítat, do čeho investujeme každý dolar," vysvětloval. "Musíme být malí a skromní. Rozpočet HRT je 50 miliónů eur, což je sedmkrát méně, než mají největší týmy, a asi polovina toho, co má Caterham."

"Ale tajemstvím je investovat každé euro do vývoje aerodynamiky, v té můžete získat sekundy. Naší druhou strategií je udělat z HRT obchodní platformu, abychom získali přístup k investorům a obchodním příležitostem po celém světě. Třetí je přiblížit se trhům v Indii a Číně s jejich milióny obyvatel a společností, které ještě nevstoupily do světa sponzoringu F1 - s pomocí jezdců, jako jsou Narajn Kartykejan a Ma Qing Hua."

Další článek: Glock potvrdil, že bude pro Marussii závodit i příští rok

15:58 | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.
22. února | Niki Lauda by dnes oslavil 71. narozeniny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00