Šéf Hondy otevřeně přiznal, že má strach z výkonnostní ztráty na soupeře

Honda se v letošních předsezónních testech formule 1 neprezentovala nikterak dobrou spolehlivostí a výkonností své pohonné jednotky. Šéf Hondy ve F1 Jusuke Hasegawa připustil, že automobilka má trochu strach.
Šéf Hondy otevřeně přiznal, že má strach z výkonnostní ztráty na soupeře

Hondu čeká třetí rok v roli výhradního dodavatele pohonných jednotek týmu McLaren ve formuli 1. Předsezónní testy však naznačily, že tento rok bude znovu náročný. První týden testů to byly problémy s tvarem olejové nádrže a ztráta výkonu. Ve druhých testech postihly elektrické problémy také samotný vůz McLarenu, během posledních dvou dnů zastavili Stoffel Vandoorne s Fernandem Alonsem celkem čtyřikrát na trati.

Kvůli problémům zvládl McLaren během osmi dnů testů odjet pouhých 424 kol, zatímco nejlepší Mercedes absolvoval na okruhu v Barceloně dohromady 1096 kol.

McLarenu ale chyběla také rychlost, když nejrychlejší Vandoornův čas zajetý na ultra měkké směsi byl o 2,714 s pomalejší než čas Kimiho Räikkönena na ferrari.

„Samozřejmě jsme věděli o naší výkonnostní úrovni, nevěděli jsme ale, jak jsou na tom další týmy,“ řekl Hasegawa v rozhovoru pro RACER.

„Z hlediska porovnávání jsme ze situace trochu vystrašení a bylo by příliš optimistické očekávat v Melbourne velmi dobrý výsledek. Nečekal jsem ani tak velkou škálu problémů, které jsme měli. Nic z toho, co se stalo, jsme na dynamometru neviděli.“

McLaren problémy Hondy překvapily

McLaren problémy Hondy překvapily

Podle Hasegawi se zdá, že konkurence dokázala v porovnání s Hondou udělat větší krok vpřed.

„Samozřejmě jsme zlepšili také výkonnost naší pohonné jednotky, zdá se ale, že naši soupeři dokázali svou pohonnou jednotku z pohledu výkonnosti vylepšit ještě lépe a více než my. Mohli bychom dokonce být i více vzadu, což je velké zklamání,“ hodnotí Hasegawa.

„V následujících dvou týdnech se pokusíme najít způsob zlepšení našeho motoru, rozhodně může mít větší výkon.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Rok zkušeností nestačí, říká Wehrlein o šanci u Mercedesu

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)