Šéf Hondy otevřeně přiznal, že má strach z výkonnostní ztráty na soupeře

Honda se v letošních předsezónních testech formule 1 neprezentovala nikterak dobrou spolehlivostí a výkonností své pohonné jednotky. Šéf Hondy ve F1 Jusuke Hasegawa připustil, že automobilka má trochu strach.
Šéf Hondy otevřeně přiznal, že má strach z výkonnostní ztráty na soupeře

Hondu čeká třetí rok v roli výhradního dodavatele pohonných jednotek týmu McLaren ve formuli 1. Předsezónní testy však naznačily, že tento rok bude znovu náročný. První týden testů to byly problémy s tvarem olejové nádrže a ztráta výkonu. Ve druhých testech postihly elektrické problémy také samotný vůz McLarenu, během posledních dvou dnů zastavili Stoffel Vandoorne s Fernandem Alonsem celkem čtyřikrát na trati.

Kvůli problémům zvládl McLaren během osmi dnů testů odjet pouhých 424 kol, zatímco nejlepší Mercedes absolvoval na okruhu v Barceloně dohromady 1096 kol.

McLarenu ale chyběla také rychlost, když nejrychlejší Vandoornův čas zajetý na ultra měkké směsi byl o 2,714 s pomalejší než čas Kimiho Räikkönena na ferrari.

„Samozřejmě jsme věděli o naší výkonnostní úrovni, nevěděli jsme ale, jak jsou na tom další týmy,“ řekl Hasegawa v rozhovoru pro RACER.

„Z hlediska porovnávání jsme ze situace trochu vystrašení a bylo by příliš optimistické očekávat v Melbourne velmi dobrý výsledek. Nečekal jsem ani tak velkou škálu problémů, které jsme měli. Nic z toho, co se stalo, jsme na dynamometru neviděli.“

McLaren problémy Hondy překvapily

McLaren problémy Hondy překvapily

Podle Hasegawi se zdá, že konkurence dokázala v porovnání s Hondou udělat větší krok vpřed.

„Samozřejmě jsme zlepšili také výkonnost naší pohonné jednotky, zdá se ale, že naši soupeři dokázali svou pohonnou jednotku z pohledu výkonnosti vylepšit ještě lépe a více než my. Mohli bychom dokonce být i více vzadu, což je velké zklamání,“ hodnotí Hasegawa.

„V následujících dvou týdnech se pokusíme najít způsob zlepšení našeho motoru, rozhodně může mít větší výkon.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Rok zkušeností nestačí, říká Wehrlein o šanci u Mercedesu

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00