Šéf Ferrari: Alonso musel riskovat

Podle šéfa Ferrari Stefana Domenicaliho bojovalo Ferrari v Malajsii o pódium, takže s výhledem na dobrý výsledek bylo správné, že Alonso na trati riskoval.
Šéf Ferrari: Alonso musel riskovat

"Měli jsme na předjetí Lewise na rovince, protože byl jasný rozdíl v rychlostech vozů," řekl Domenicali. "Takže jsme měli šanci, že by mohl Fernando jet a zaútočit na Jensona."

Alonsovi ovšem nefungoval systém ovládání zadního křídla, takže si na cílové rovince nemohl v souboji s Hamiltonem pomoci zvýšenou maximální rychlostí. Nakonec si o Hamiltonův vůz poškodil přední přítlačné křídlo a musel na jeho výměnu do boxů. Domenicali to však nepovažuje za chybu španělského pilota.

"Když se snažíte předjet, protože je velký rozdíl ve výkonnosti, tak se tohle říct nedá. Mně se moc líbí, jak jezdí, je to fantastické," uvedl. "Také je třeba připomenout, že když letos vyjedete mimo ideální stopu, máte velký problém. Mimo stopu je na trati hodně kousků gumy."

"Když držíte stopu a najednou vyjedete mimo, nabalí se vám ta guma na pneumatiky a ztratíte výkon. Je to zrádné, protože když letos nemáte šanci na jednoznačné předjetí, tak musíte trochu riskovat, protože to není snadné. Tak to je. Je to škoda, protože bez toho problému se zadním křídlem bychom bývali mohli opravdu zaútočit."

Ferrari přesto není spokojené se svým výkonem v Malajsii. "Jistě víme, že naše rychlost byla mnohem lepší v závodě než v kvalifikaci," hodnotil šéf Scuderie. "Nejdůležitější je pochopit, jak správně využít pneumatiky v závodě, protože dnes (v neděli) jsme viděli, že jsou rozdíly i mezi jezdci, které mají stejné auto. Takže to je důležitá věc."

"Ale určitě musíme také udělat velký krok v oblasti přítlaku, to je klíč k lepší výkonnosti. Protože pokud se nám to podaří, budeme startovat blíže čelu pole. Musíme se soustředit na lepší práci v kvalifikaci, protože ta ztráta byla včera moc velká. Když si to srovnáte - a jak jsem řekl, v tuto chvíli nepočítáme Vettela - tak jsme podle mě dnes jednoznačně bojovali s Webberem a McLarenem o pódium. Musíme pochopit hodně věcí. Hodně opravdu záleží na přítlaku a také musíme pochopit používání pneumatik, protože to je další velmi důležitá věc."

Domenicali na závěr přiznal, že snadné není ani zvládnout velký počet zastávek v boxech. U Massova vozu mechanici chybovali a připravili ho o několik pozic. "Určitě není pro diváky snadné pochopit, co se děje, protože je to těžké i pro týmy. Ale tak to je. Letos je to součástí hry, my to musíme brát v úvahu a nemůžeme se na to vymlouvat," dodal k většímu počtu zastávek.

Další článek: S KERS se musíme ještě hodně učit, přiznává Red Bull

18:02 | Kdo bude ve vedení po prvním kole?
17:13 | Ricciardo dostal napomenutí za zdržení Strolla v Q1.
15:29 | Víkend Lewise Hamiltona: Sražený mechanik v tréninku, kontakt se zdí a poškozené přední křídlo v kvalifikaci, hodiny v rychlém kole (možná poškozené zadní křídlo).
13:35 | V Soči přestalo pršet a objevilo se dokonce sluníčko. Start kvalifikace snad ve 14:00 dle plánu.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Bottas
Sobota 25. září 2021
3. trénink zrušen
Kvalifikace Norris
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00