Šéf Caterhamu: Jezdci mají týmu přispívat a neměli by říkat opak

Cyril Abiteboul se coby šéf stáje Caterham domnívá, že jezdci mají svým týmům pomáhat k penězům, byť to nemusí být přímo. A neměli by se toho zříkat nebo se za to stydět.
Šéf Caterhamu: Jezdci mají týmu přispívat a neměli by říkat opak

Téma placených jezdců je ve formuli 1 čím dál aktuálnější a mnozí varují před negativními dopady, které tento fenomén může mít. Například podle Marka Webbera se tak blokuje cesta pro skutečné talenty.

Abiteboul je však přesvědčený, že je zcela normální, aby jezdci byli týmu prospěšní po obchodní stránce. "Piloti jsou pro mě pomoc navíc u těchto obchodních příležitostí, které můžou vygenerovat oni nebo my," řekl Autosportu. "Není to tak, že byste měli platící nebo neplatící jezdce."

Podle Abiteboula by to jezdci neměli zastírat nebo předstírat, že se jedná o něco špatného.

"Někteří jezdci to řekli veřejně, a nám to vadí, že nijak nepřispějí, což se mi upřímně nelíbí, protože všichni přispívají. Například Fernando (Alonso) a někteří jeho sponzoři, kteří mu věří a následují ho od začátku jeho kariéry."

"Téměř všichni jezdci cítí, že musí nějak přispět a udělat něco nad rámec svých sportovních povinností. Proto jsou téměř nezodpovědní jezdci, kteří říkají: 'Nejsem platící jezdec, nechci být jedním z nich.' Protože my investujeme obrovské peníze, abychom tvořili hodnoty kolem těchto lidí a jezdců."

"Takže z mého pohledu je jen férové, že jezdci přispívají, nemusí to být finančně, ale alespoň pomáháním a vytvářením příležitostí, které pro tým generují hodnoty. Je to komplexnější, než jak to lidé často shrnují. Ano, očekáváme, že jezdci pomůžou, ale nemusí to být nutně penězi."

Na druhé straně Abiteboul dodává, že je Caterham "extrémně atraktivní" pro sponzory, takže nemá problémy s hledáním příležitostí.

Další článek: Au revoir V8: Renault se ohlíží za osmiválcovými motory a jejich vývojem

9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.
20. září | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10