Sébastien Buemi byl s Toyotou nejrychlejší během testů v Le Mans

Švýcarský tovární pilot Toyoty Sébastien Buemi byl nejrychlejším jezdcem nedělních oficiálních testů na trati La Sarthe v Le Mans. Slavný závod na 24 hodin se jede za čtrnáct dní a zúčastní se ho rekordních dvaašedesát vozů.
Sébastien Buemi byl s Toyotou nejrychlejší během testů v Le Mans

Nedělní tradiční oficiální testování čtrnáct dní před slavným závodem bylo v Le Mans rozděleno na dopolední (9:00 – 13:00) a odpolední session (14:00 – 18:00). Během celkem osmi hodin se na téměř čtrnáctikilometrovém okruhu La Sarthe objevilo všech dvaašedesát vozů čtyř tříd LMP 1, LMP 2, LMGTE – PRO a LMGTE – AM.

O nejlepší čas testů 3:19.440 se postaral Švýcar Sébastien Buemi s prototypem Toyota TS050 Hybrid #8. Pro srovnání, nerychlejší čas loňských testů v hodnotě 3:19.066 zaznamenal se stejným vozem Fernando Alonso. Toyota #8 v neděli absolvovala celkem 108 kol.

Sesterský vůz #7 obkroužil v Le Mans 112 okruhů a zaostal za Toyotou #8 o osm desetin sekundy. Nejlepší čas s Toyotou #7 zajel britský pilot Mike Conway.

Za volantem prototypu Toyota se během testů objevil také Brendon Hartley, dvojnásobný mistr světa WEC, vítěz Le Mans a bývalý pilot stáje Toro Rosso ve formuli 1. Novozélanďan v Le Mans zastává roli rezervního pilota japonského továrního týmu a od sezóny 2019/2020 bude za Toyotu závodit jako náhrada za Fernanda Alonsa.

Na třetím místě výsledkové listiny testů v Le Mans figuruje nejlepší netovární prototyp třídy LMP 1 Rebellion R13 Gibson #1 švýcarského týmu Rebellion Racing, se kterým nejlepší čas 3:21.323 zajel zkušený Němec Andre Lotterer. Nejlepší vůz bez hybridního pohonu tak na nejrychlejší hybridní Toyotu ztratil sekundu a osm desetin.

Alonso bude hledat další výzvy. U Toyoty končí, nahradí ho Hartley

Alonso bude hledat další výzvy. U Toyoty končí, nahradí ho Hartley

Čtvrtý nejlepší čas testů v Le Mans 3:22.061 zajel debutant na trati La Sarthe a bývalý pilot formule 1 Stoffel Vandoorne. Belgičan dosáhl na své maximum s prototypem BR Engineering BR1 AER #11 ruského týmu SMP Racing.

Osmnácté místo pro slovenský tým v LMP 2

Slovenští fanoušci mají letos v Le Mans své želízko v ohni ve třídě LMP 2 v podobě týmu ARC Bratislava. Bratislavská stáj závodícího šéfa Mira Konopky si účast ve slavném závodě vybojovala dobrými výsledky v zimní asijské Le Mans Series a na okruhu La Sarthe bude letos závodit s prototypem Ligier JS P217 Gibson.

Posádku „slovenského“ vozu tvoří kromě Konopky ještě Švéd Henning Enqvist a Rus Konstantin Těreščenko. Během testů dosáhl žlutý Ligier na čas 3:34.322, který v pořadí třídy LMP 2 stačil na osmnácté místo.

Nejlepší testovací čas 3:28.504 ve třídě LMP 2 zajel čínský pilot Ho-Pin Tung s prototypem Oreca 07 Gibson #38, který patří týmu hvězdy akčních filmů Jackiemu Chanovi.

O necelé tři desetiny sekundy zaostal na druhém místě Pastor Maldonado, který se společně s Robertem Gonzalezem a Anthonym Davidsonem střídá v kokpitu Orecy 07 týmu DragonSpeed.

Vozy Corvette a Ford na čele v LMGTE – PRO

K nejsledovanějším kategoriím bude v Le Mans již tradičně patřit třída LMGTE – PRO, ve které se letos utká o triumf šestice továrních týmů Porsche, Ferrari, Aston Martin, Ford, Corvette a BMW. Pro Ford to bude na delší dobu poslední tovární účast na trati La Sarthe s vozy GT, a proto si pro tuto příležitost americká stáj připravila speciální barvy pro své čtyři vozy.

Nový kabát dostaly i vozy Porsche 911 RSR. Dva z nich, které vídáme v závodech FIA WEC, dostaly pro závod v Le Mans zlaté pruhy, které odkazují na světový titul Porsche mezi značkami vozů GTE, jenž si německá automobilka zajistila již po předcházejícím závodě ve Spa.

Nedělní testy vyhrál ve třídě LMGTE – PRO Mike Rockenfeller s vozem Chevrolet Corvette C7.R #63, a to díky času 3:54.001. Sesterská „korveta“ #64 obsadila ve výsledkové listině zásluhou Toma Milnera místo třetí.

Mezi dva Chevrolety se na druhé místo vklínil Harry Tincknell s Fordem GT #67. Brit ztratil na Rockenfellera pouhých jednatřicet tisícin sekundy a na třetího Milnera měl náskok pouhé čtyři tisíciny.

Čtvrtý nejrychlejší Davide Rigon s vozem Ferrari 488 GTE EVO #71 měl na nejlepší „korvetu“ ztrátu pouhé desetiny sekundy. Páté a šesté místo obsadily v LMGTE – PRO vozy Porsche #93 a #91.

Vilander a Ferrari nejrychlejší v LMGTE – AM

Zkušený Fin Toni Vilander zaznamenal během nedělních testů v Le Mans nejlepší čas třídy LMGTE – AM s vozem Ferrari F488 GTE #62 amerického týmu WeatherTech Racing. Vilanderovo nejlepší kolo mělo hodnotu 3:56.862.

Jediným vážnějším incidentem oficiálních testů v Le Mans byla nehoda prototypu Oreca 07 Gibson dánského týmu High Class Racing v rychlých zatáčkách Porsche, kvůli které musel na trať vyjet safety car. Maršálové museli očistit trať od trosek a opravit bezpečnostní bariéry.

Oficiální program před 87. ročníkem závodu 24 hodin Le Mans začne ve středu 12. června úvodním čtyřhodinovým volným tréninkem. Veškeré dění na trati od tréninku až po samotný závod budete moci sledovat živě na obrazovkách obou kanálů Eurosportu.

Foto: Toyota Motorsport GmbH

Další článek: Marcus Ericsson získal své první pódium v sérii IndyCar

11:20 | Alexander Albon nasadí novou specifikaci motoru Honda. Čeká ho penalizace.
24. června | Toto Wolff navrhuje zrušit šikanu na rovince Mistral na okruhu Paula Ricarda. Okruhy s dlouhými rovinkami (Montreal, Baku) prý nabízí lepší show.
23. června | Steiner označil víkend ve Francii za nejhorší v historii týmu.
23. června | Norrise a Ricciarda doplní u stewardů Raikkonen.

GP Rakouska 2019

Pátek 28. června 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 29. června 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 30. června 2019
Závod 15.10