Seb je chytrý a ví, že nemůže vyhrávat věčně

Nenechte se zmást Vettelovým uklouznutím v Kanadě, jeho šance na titul se kvůli této malé chybě jen tak nerozpadnou.
Seb je chytrý a ví, že nemůže vyhrávat věčně

Jistě, stála ho vítězství. Jenson Button by ho však dost možná tak jako tak v posledním kole předjel. Pochybuji, že by to na něj ještě teď mělo mít po psychické stránce nějaký vliv. Jistě se svým inženýrem prošel všechna data. Vyjel mimo stopu? Šel na brzdy příliš pozdě? Bylo něco v nepořádku s vozem? Jakmile zjistí, v čem tkvěl problém, srovná se s tím. Sebastian je velmi bystrý chlapík, dost chytrý na to, že je mu jasné, že se nedá zvítězit v každém závodě a že druhé místo mu také pomáhá v budování obřího náskoku.

Faktem nicméně zůstává, že chyboval. A výsledek znamená dobré zprávy pro formuli 1. Ne všem se totiž zamlouvá vidět každý víkend Red Bull a Sebastiana Vettela na prvním místě. Stejní lidé si budou přát, aby se ve Valencii stalo něco podobného.

Další velkou událostí v Kanadě byla kolize Lewise Hamiltona s Jensonem. Kdyby Jenson nevyhrál, mohl jejich dosud harmonický vztah dostat nakyslou příchuť. Podobné incidenty totiž opravdu dokáží atmosféru uvnitř týmu pošramotit. Když jsem byl u McLarenu, měl jsem s Mikou několik kolizí. V první zatáčce ve Spa jsme se v roce 1999 dotkli koly, ale dopadlo to dobře. Ve stejné sezoně jsem ho v Rakousku v prvním kole dostal do hodin. Následně jsem přišel o vítězství ve prospěch Irvina, když mě Zanardi zdržel po zastávce v boxech. Mika byl pěkně rozčilený. Několik kluků z jeho strany garáže říkalo, že pokud šampionát vyhraje jezdec Ferrari, bude to kvůli mně. Byl to absurdní výrok, neboť já sám jsem byl v té době ještě ve hře o titul a také jsem závodním pilotem, ale rázem bylo po harmonii.

Naštěstí pro McLaren to nakonec v Kanadě vyšlo, což možný požár roznícený oním incidentem pomohlo uhasit. McLaren zajímá hlavně to, aby vyhrával, získával tituly a byl nejlepším týmem formule 1, nehledě na to, který jezdec mu v tom pomůže. Lewis měl právo pokusit se o předjetí, neboť při výjezdu z poslední zatáčky měl navrch. Také ale neměl být překvapen, když Jenson Button změnil stopu. Je teď poněkud rozhozený, ale doufám, že se to nepodepíše na jeho stylu, neboť je to parádní závodník a hlavně způsobem své jízdy dostává davy do varu. Jen je nutné odhadnout, kdy už je to příliš. 

Stejně jako v Montrealu, i ve Valencii budou dvě zóny pro použití systému DRS (aktivační zóna se bude nacházet mezi zatáčkami 10-12 a 14-17). Na rozdíl od Montrealu se ale nejedná o přímé rovinky, což způsobuje jisté znepokojení. V Kanadě si bránící jezdci mohli hezky včas změnit stopu a připravit se na manévr. Pak čekali, zda soupeř jedoucí ve vnější stopě zatáčku nepřestřelil. To pomohlo čistému závodění. Ve Valencii jsou ovšem rovinky zahnuté. Jak je možné tam s dostatečným předstihem zaujmout útočnou nebo defenzivní stopu? Je to teprve rok, co zde Mark Webber ošklivě boural, což bylo způsobeno příliš velkým rychlostním rozdílem v porovnání s lotusem Heikkiho Kovalainena. DRS by nás teoreticky mohlo dostat do podobné situace. Jezdci budou muset být disciplinovanější než kdy jindy, aby nikdo nemohl přijít k úhoně.

Další článek: Alonso: Máme špatný rok, ale ještě není ztracený

12:46 | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
11:48 | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.
19. září | F1 má tento víkend volno, ale večer ve 21:00 se jede závod IndyCar na slavném okruhu Laguna Seca. Sledovat ho můžete prostřednictvím služby DAZN (stojí 39 Kč měsíčně).
17. září | Vůz Alfy Romeo z roku 2018 se přesouvá. Nyní je k vidění v Brně u čerpací stanice Benzina Bystrcká 1276/36b. Bude tam do 23. září. Pak zamíří do Ostravy.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00