Se změnou pravidel nás může ohrozit každý, třeba i Williams, říká Wolff

Toto Wolff si myslí, že se příští rok může startovní rošt pořádně proměnit.
Se změnou pravidel nás může ohrozit každý, třeba i Williams, říká Wolff

„Myslím, že se změnou pravidel je vše možné,“ řekl Wolff v Petrohradu, kde se dnes předávají trofeje FIA.

Podle Wolffa je současná situace podobná té z roku 2009, kdy Brawn objevil mezeru v pravidlech a přišel s dvojitým difuzorem. Víme, jak to nakonec dopadlo.

Vývoj motoru zatím nejde tak, jak jsme si představovali, říká Wolff

Vývoj motoru zatím nejde tak, jak jsme si představovali, říká Wolff

„Bereme všechny vážně. Je jedno, zda je to Ferrari, které skončilo letos druhé, nebo Williams, který skončil desátý. Všichni mohou přijít s autem, které nás může překonat.“

„Respektujeme všechny tyto týmy a úsilí, které do toho vložily. Všichni jsou považováni za konkurenci.“

Wolff si myslí, že příští rok bude těžší než letošní. „Na začátku každého roku začínáte s nula body. Výzva bude větší než v letošním roce.“

U Mercedesu vládne dobrá nálada, ale také ostražitost. „Ferrari, Red Bull a všichni ostatní chlapci se budou snažit udělat cokoliv, aby nás zastavili.“

Důležitý motor

Přestože změny nastanou u aerodynamických pravidel, podle Wolffa bude stále důležitý také vývoj pohonných jednotek.

„V průběhu sezóny jsme viděli, že všichni výrobci motorů včetně nás udělali velké pokroky. Ferrari mělo tento rok velmi silnou pohonnou jednotku a Honda dosáhla s Toro Rosso velkých zlepšení s výjimečnými výkony.“

„Red Bull poháněný Renaultem byl ke konci sezóny kandidátem na vítězství téměř v každém závodě. Vidíte, že výkony motorů se sbližují.“

Podle Wolffa si musí Mercedes stanovit ambiciozní cíle, aby zůstal nejsilnějším týmem. Nejde ale jen o výkon. „Je to nejen špičkový výkon, ale také špičková spolehlivost.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Vývoj motoru zatím nejde tak, jak jsme si představovali, říká Wolff

10:25 | Třetí současný jezdec pojede virtuální Le Mans. K Norrisovi a Verstappenovi (se stejným vozem) se připojí také Pierre Gasly, který bude v týmu třeba s Vergnem.
9:39 | Obrat McLaren Group v prvním čtvrtletí: 2019: 284 milionů liber 2020: 109 milionů liber
22. května | F1 potvrdila, že stále jedná s britskou vládou o pořádání závodů. Nyní je komplikuje nutnost karantény po přicestování do země...
22. května | Podle Sky Sports by se v Silverstonu mohlo jet později v létě, až skončí opatření (nutnost karantény po příjezdu do země). Šéf okruhu je v tomto optimistický.