Se svatozáří trvá i o pět sekund déle dostat se z auta, říká Pérez

Mexičan v pátek v Monze poprvé vyzkoušel testovaný systém ochrany hlavy.
Se svatozáří trvá i o pět sekund déle dostat se z auta, říká Pérez

Sergio Pérez není spokojený se skutečností, že se systémem ochrany hlavy, přezdívanému „svatozář“, trvá podstatně déle dostat se z vozu než bez něj. Taková byla některá jeho slova poté, co řešení poprvé otestoval v pátečním tréninku na Velkou cenu Itálie.

Mexičan byl jedním ze tří pilotů, kteří v pátek v Monze systém vyzkoušeli. Spolu s ními to byli také Max Verstappen z Red Bullu a Jenson Button v barvách McLarenu.

Pérez přitom říká, že viditelnost za jízdy problém nepředstavuje, vystupování z vozu je ale nepříjemné.

„Co se viditelnosti týče, bylo to dobré, musím říct,“ komentoval Pérez, který navíc ve čtvrtek absolvoval test vyproštění z vozu. „Moje obava ale plyne z toho, jak pomalu se člověk dostává z auta.

Trvá to o dobrých pět sekund více než bez svatozáře. Je to něco, co je pro mě nepříjemné, vědět, že potřebuji více času dostat se z auta než bez ní.

Sedíte v autě a víte, že vám to zabere ještě o pět sekund déle než bez svatozáře. Pokud se ocitnete v krizové situaci, pět sekund může být hodně.“

Klepněte pro větší obrázek

Button po svém testu sdělil, že se svatozáří nemá žádné velké problémy, připustil však, že jezdit s namontovaným systémem bylo zvláštní.

„Bylo to v pohodě. Žádné velké problémy,“ řekl Brit. „Akorát si myslím, že na startu a při zastávce v boxech může být trochu obtížnější vidět světla. Je ale spousta možností, jak všechno popřesouvat a tak.

Je to trochu zvláštní, zejména, když jedete více než 300 km/h a snažíte se soustředit na zatáčku, sledujete věc, která vám nehybně sedí před očima, takže trošku šilháte.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Video: Heineken připravil první reklamu s F1

20:03 | Bottas už má smlouvu, Hamilton zatím ne. Brit uvedl, že není vhodná doba jednat o nové smlouvě, když spousta lidí přišla o práci.
19:57 | Max Verstappen není nadšený formátem víkendu v Imole. Dva dny místo tří mu nevadí, ale místo jednoho tréninku o 90 minutách by udělal dva po 60.
18:42 | Kvjatův defekt v Silverstonu způsobil mechanický problém, který vedl k přehřátí na vnitřní straně ráfku. Pneumatika v tomto místě pak netěsnila a došlo k selhání. V pneumatice problém nebyl.
15:35 | Karanténa Sergia Péreze skončila. Pro vstup do paddocku ale potřebuje negativní test na COVID-19. Rozhodnutí, kdo tento víkend pojede, padne večer nebo zítra ráno.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 9. srpna 2020
Závod 15.10