Se svatozáří trvá i o pět sekund déle dostat se z auta, říká Pérez

Mexičan v pátek v Monze poprvé vyzkoušel testovaný systém ochrany hlavy.
Se svatozáří trvá i o pět sekund déle dostat se z auta, říká Pérez

Sergio Pérez není spokojený se skutečností, že se systémem ochrany hlavy, přezdívanému „svatozář“, trvá podstatně déle dostat se z vozu než bez něj. Taková byla některá jeho slova poté, co řešení poprvé otestoval v pátečním tréninku na Velkou cenu Itálie.

Mexičan byl jedním ze tří pilotů, kteří v pátek v Monze systém vyzkoušeli. Spolu s ními to byli také Max Verstappen z Red Bullu a Jenson Button v barvách McLarenu.

Pérez přitom říká, že viditelnost za jízdy problém nepředstavuje, vystupování z vozu je ale nepříjemné.

„Co se viditelnosti týče, bylo to dobré, musím říct,“ komentoval Pérez, který navíc ve čtvrtek absolvoval test vyproštění z vozu. „Moje obava ale plyne z toho, jak pomalu se člověk dostává z auta.

Trvá to o dobrých pět sekund více než bez svatozáře. Je to něco, co je pro mě nepříjemné, vědět, že potřebuji více času dostat se z auta než bez ní.

Sedíte v autě a víte, že vám to zabere ještě o pět sekund déle než bez svatozáře. Pokud se ocitnete v krizové situaci, pět sekund může být hodně.“

Klepněte pro větší obrázek

Button po svém testu sdělil, že se svatozáří nemá žádné velké problémy, připustil však, že jezdit s namontovaným systémem bylo zvláštní.

„Bylo to v pohodě. Žádné velké problémy,“ řekl Brit. „Akorát si myslím, že na startu a při zastávce v boxech může být trochu obtížnější vidět světla. Je ale spousta možností, jak všechno popřesouvat a tak.

Je to trochu zvláštní, zejména, když jedete více než 300 km/h a snažíte se soustředit na zatáčku, sledujete věc, která vám nehybně sedí před očima, takže trošku šilháte.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Video: Heineken připravil první reklamu s F1

15:48 | 58. narozeniny dnes slaví Paul Belmondo. Syn slavného francouzského jezdce odstartoval v letech 1992 až 1994 do sedmi závodů formule 1. Nejlepší výsledek zajel v Maďarsku 1992, kde byl devátý. Ještě v roce 2005 závodil v Le Mans, kde v tomto roce získal třetí místo v LMP2.
9:34 | Formule 1 uveřejnila onboard kolo z okruhu v Miami, kde se má jet už příští rok. odkaz
22. dubna | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen