Grand Prix Abú Zabí byla jednou velkou premiérou. Také však byla dějištěm mnoha loučení. Jednalo se o poslední závod BMW. Řada pilotů (zmiňme kupříkladu Kimiho Räikkönena a Fernanda Alonsa) odjela poslední závod ve svých dosavadních týmech. Také jsme byli naposledy svědky tankování v průběhu závodu. V neposlední řadě se samozřejmě jednalo i o poslední Velkou cenu sezony 2009.
Okruh Yas Marina ve všech ohledech vyhovuje označení supermoderní. Nejlepší startovní pozici si včera suverénně vyjel Lewis Hamilton před Sebastianem Vettelem a Markem Webberem. Duo pilotů Brawnu se umístilo hned za nimi.
Startovalo se při zapadajícím Slunci. Svou první pozici si udržel Lewis Hamilton. Svou snahu o posun před Marka Webbera přehnal Rubens Barrichello, který si o Webberův vůz v první zatáčce poškodil přední přítlačné křídlo. To vyústilo v propad za Jensona Buttona. Hodně si tak zkomplikoval boj o titul vicemistra. Sebastian Vettel byl navíc v první části závodu velmi blízko vedoucímu Hamiltonovi.
Jako první do boxů z přední části pole zamířili Rubens Barrichello a Jenson Button. O jedno kolo později tak učinil také Lewis Hamilton a Jenson Button. Piloti Red Bullu na trati zůstali o trochu déle. Sebastianu Vettelovi to pohodlně stačilo k posunu na první místo. Lewise Hamiltona zradily brzdy, což mistru světa z roku 2008 donutilo k odstoupení ze závodu. Vettelovi se tak hned mohlo o hodně snáze dýchat.
Hamiltonovým odstoupením tak boj o třetí místo o Pohár konstruktérů dostal nový rozměr - klání McLarenu a Ferrari bylo také finským soupeřením - na bodech se totiž pohybovali Räikkönen i Kovalainen. Oba piloti v boxech byli pouze jednou. Bitvu mechaniků vyhrál McLaren, což znamenalo jediné - tým z Wokingu udržel třetí místo před Ferrari. Giancarlo Fisichella překročil povolenou rychlost v boxech a za trest musel projet boxovou uličku znovu. Tou dobou již sluníčko na trati nahradily mohutné lampy lemující okruh.
Robert Kubica neustál souboj se Sébastienem Buemim a dostal se do hodin. V závěru závodu Jenson Button dotahoval druhého Marka Webbera. K předjetí to ovšem nestačilo, byť měl Webber co dělat, aby udržel vůz na trati a Buttona za zadním přítlačným křídlem. Poslední závod sezony 2009 tedy ovládl Sebastian Vettel, který se tak stal vicemistrem světa. Na stupních vítězů ho doplnili Webber s Buttonem. Zbytek bodovaných pozic obsadili Barrichello, Heidfeld, Kobajaši, Trulli a Buemi.
Toto Wolff je nadšený myšlenkou sprintových závodů, které chce formule 1 letos vyzkoušet.
Technický expert Světa motorů si k videotvorbě přizval kolegu Michala Dokoupila, fanouška elektromobility a světoběžníka, který část svého života strávil v Číně.
Lance Stroll pokračuje v týmu i poté, co se změnil jeho název. Týmovým kolegou budou Sebastian Vettel.
Renault v minulých měsících postupně modernizoval řadu Mégane. Po hatchbacku a kombíku se inovací dočkal i sedan. Nyní konečně přišla řada na vrcholný hot hatch.
Sebastian Vettel prodává část své sbírky aut. Jde o hodně zajímavé kousky.
Tým Aston Martin má vysoké ambice a na některých okruzích by mohl bojovat o příčky nejvyšší, věří šéf stáje. Anglický tým má za cíl skončit třetí.
Aston Martin se zavázal, že jeho letošní monopost formule 1 bude vyhovovat jezdeckému stylu Sebastiana Vettela, který do bývalého týmu Racing Point přichází z Ferrari. Podle šéfa stáje Otmara Szafnauera bude mít letošní model „stabilní zadní část“.
Bývalý šéf oddělení motorsportu u Mercedesu Norbert Haug po letech přiznal, že Sebastian Vettel na začátku své kariéry ve formuli 1 jednal s McLarenem, kde by byl jeho týmovým kolegou Lewis Hamilton.
Změna prostředí je podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa přesně to, co po neúspěšném období u Ferrari potřebuje Sebastian Vettel. A přesně to mu podle něj nabídne nové angažmá u Astonu Martin.
Lance Stroll je často terčem kritiky, podle které má ve F1 místo jisté, protože tým vlastní jeho otec. Eddie Jordan se ale mladého Kanaďana zastává.