Motokárová dráha nedaleko německého Kerpenu-Manheimu, na které svou kariéru začínal sedminásobný mistr světa formule 1 Michael Schumacher, zůstane zachována a bude zmodernizována, aby mohla opět hostit závody na světové úrovni.
Od roku 2016 panovaly obavy o budoucnosti areálu, když energetická společnost RWE koupila část okolních pozemků s cílem rozšířit těžbu hnědého uhlí z nedalekého Hambašského lesa. Ten postupně od roku 1978 zanikal kvůli rozšiřování hnědouhelného dolu a z původní rozlohy více než 4000 ha má nyní 200 ha.
Po protestech aktivistů a ekologů v Hambašském lese se v roce 2020 RWE rozhodla dále nerozšiřovat povrchovou těžbu v regionu.
Erftlandring, jak se okruh jmenuje, je tedy prozatím zachráněn. RWE však stále vlastní okolní pozemky a ty oficiálně zůstávají těžební oblastí.
Nyní se však ukázalo, že mezi vedením motokárového areálu a RWE byla uzavřena nájemní smlouva, která zaručuje, že dráha zůstane zachována.
Finanční prostředky, které původně měly sloužit k nákupu pozemků, tak nyní vedení motokárové dráhy vloží do její rekonstrukce.
„S RWE jsme uzavřeli nájemní smlouvu na 10 let s další pětiletou opcí a nyní můžeme peníze z prodeje investovat na nutné rekonstrukce,“ řekl pro tamní noviny Kölner Express prezident místního motokárového klubu Gerhard Noack.
„Příjezdové cesty a okruh dostanou nový asfalt, postavíme nové CI obrubníky a dvojité oplocení, abychom znovu mohli pořádat mezinárodní závody jako mistrovství světa, evropské šampionáty a WSK.“
Poslední závod mistrovství světa se v Kerpenu konal v roce 2001. Zúčastnil se ho také sám Schumacher, proti kterému se postavili v té době motokároví jezdci jako Lewis Hamilton, Nico Rosberg, Loïc Duval a Vitantonio Liuzzi, který získal titul.
Kromě rekonstrukce hlavního okruhu v Kerpenu je v plánu také výstavba nové dráhy pro elektrické motokáry.