Schumacher v Praze: Bez bezpečnostního pásu bych si připadal jako nahý

Michael Schumacher podpořil Den bezpečnosti silničního provozu, který se konal v rámci konference FIA v Praze. Na Václavském náměstí se s ním objevil i prezident FIA Jean Todt.
Schumacher v Praze: Bez bezpečnostního pásu bych si připadal jako nahý

V Praze se ve dnech 26. až 29. června koná FIA Conference Week, nejvyšší pracovní zasedání Mezinárodní automobilové federace, účastní se ho zástupci všech klubů sdružených ve FIA, které se v pořádání akce každoročně střídají. Letos padla volba na ÚAMK a Prahu. V rámci Dne bezpečnosti silničního provozu (Road Safety Day) dnes Prahu navštívil sedminásobný mistr světa formule 1 Michael Schumacher.

Na Václavském náměstí se kromě řady doprovodných akcí souvisejících z bezpečností silničního provozu v 16 hodin objevil i zlatý hřeb dne - Michael Schumacher. Nejdříve rozdával autogramy, poté se přesunul na hlavní pódium, kde mu dělali společnost prezidenti FIA a ÚAMK Jean Todt a Oldřich Vaníček, kardinál Dominik Duka, pražský primátor Bohuslav Svoboda, policejní prezident Petr Lessy a ministr dopravy Pavel Dobeš, kteří postupně promluvili k početnému publiku. Poukázali na vysoký počet mrtvých a zraněných na silnicích, nabádali k bezpečnější jízdě a především k lidské slušnosti na silnicích. Cílem kampaně FIA je v dekádě 2011 až 2020 zachránit pět milionů lidských životů.

Schumacher z pódia uvedl, že nemá problém s řízením na běžných silnicích a nesnaží se tam přenášet rychlost ze závodních okruhů. Za zásadní označil použití bezpečnostních pásů. "Každý život je pro nás důležitý. Máme velmi ambiciózní program, chceme ve spolupráci s FIA během deseti let zachránit pět milionů životů. Je to velké číslo. I když zachráníme jeden, můžeme být hrdi. Pravidlem číslo jedna jsou bezpečnostní pásy. Bez nich bych si za volantem připadal jako nahý. Jejich zapnutí trvá jen jednu sekundu, která může zachránit vaše životy," připomněl.

Při rozhovoru, který vedla moderátorka Lucie Výborná, došlo také na jeho těžkou havárii v Silverstone v zatáčce Stowe roku 1999, kde utrpěl zlomeninu nohy a musel vynechat dalších šest velkých cen. "Při nárazu to hodně bolelo. Bohužel si z toho pamatuji každou sekundu. Není to zkušenost, kterou byste chtěli opakovat, ale za dvacet let ve formuli jedna jsem měl jen jednu takovou nehodu, což je OK," řekl s nadhledem.

Po skončení veřejné části Schumacherova programu se konala také tisková konference, na které nechyběla ani redakce F1sport. Otázky se týkaly především jízdy v běžném provozu, ale došlo i na formuli 1.

Na silnicích se Schumacher cítí velmi bezpečně, protože řídí bezpečná auta. Považuje se za klidného řidiče, který dodržuje pravidla. "Snažím se jezdit bezpečně, jak jen to jde. Nejen kvůli sobě, ale i kvůli ostatním. Na silnicích nepotřebuji vyhrávat žádné závody." zdůraznil. Sám si nepamatuje, kdy naposledy dostal pokutu za dopravní přestupek. Ani nehod prý moc neměl, naposledy kdysi dávno defekt pneumatiky.

Jako závodník je rád, že se v rámci podobných kampaní může podílet na bezpečnosti silničního provozu. Připomněl, že například u Mercedesu někteří závodní inženýři posléze přecházejí do divize pro silniční vozy a předávají bezpečnostní prvky ze závodů i do běžného provozu.

Letos měl německý fenomén během sezony řadu technických problémů, ale ve Valencii se poprvé od svého návratu dočkal pódia. Je s takovým výsledkem spokojen? "Ano, po několika pokusech jsme konečně dosáhli na pódium, takže mohu být šťastnější, ale mým cílem je vyhrát," řekl odhodlaně.

A co by říkal velké ceně formule 1 v Brně, kde před lety závodil v monopostu formule 3? "Trať je to krásná, čeští lidé jsou příjemní, dokázal bych si to představit."

Schumacher byl v Praze pouze na tři hodiny. Na závěr krátké tiskové konference převzal z rukou Oldřicha Vaníčka jako vůbec první zahraniční jezdec v historii i čestný Zlatý volant.

Další článek: Vettelovi a Grosjeanovi selhaly alternátory, protože se přehřály

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10