Schumacher se Rosbergovi v kvalifikacích možná už nikdy nevyrovná, míní Brawn

Nico Rosberg má mimořádný talent na práci s pneumatikami Pirelli v jednom rychlém kole, proto je podle šéfa Mercedesu Rosse Brawna v kvalifikacích lepší než Michael Schumacher.
Schumacher se Rosbergovi v kvalifikacích možná už nikdy nevyrovná, míní Brawn

Schumacherova loňská průměrná kvalifikační ztráta na týmového kolegu činila tři desetiny sekundy. Dokáže ji letos smazat? "Možná ne," odpovídal Brawn na otázku Guardianu. "Možná se s tím vyrovnal a využívá své zkušenosti a znalosti, aby ji kompenzoval."

Rozdíl v kvalifikační rychlosti je podle šéfa týmu z Brackley dán pneumatikami, nikoliv tím, že by Schumacher už nebyl tak dobrý jako před přerušením kariéry. "Kdyby Michael v rychlých zatáčkách jen lechtal plyn a nevěřil by si v nich, tak byste řekli, že na to zřejmě přestává mít," vysvětloval. "Ale tohle se neděje, ve skutečnosti je na tom v rychlých zatáčkách stejně (jako Rosberg) nebo je dokonce rychlejší."

"Nico podle všeho má větší intuici pro získávání maxima z pneumatik v jednom kole. V závodech, kdy jde o konzistentnější proces, mezi nimi nejsou žádné rozdíly. Jsou závody, ve kterých je dominantní Nico, v jiných je zase velmi silný Michael. Nevím, jestli ten rozdíl v kvalifikacích dokáže smazat, protože Nico je za těchto okolností naprosto mimořádný, jeden z nejlepších, které jsem kdy viděl. Michael doposud nepřišel na to, jak to (z pneumatik) dostat."

Brawn se domnívá, že si Schumacher s sebou nese břemeno z předchozí kariéry, kterou ukončil v roce 2006. "Tehdy jsme ještě měli drážkované pneumatiky a mezi Michelinem a Bridgestonem zuřila válka. My jsme byli hlavním zákazníkem Bridgestonu a jejich pneumatiky byly vyvíjeny s velkým přispěním Michaela, takže přirozeně vyhovovaly jeho stylu a přístupu."

"Teď už máme jen jedny pneumatiky, pro všechny jsou stejné, a on musí přijít na to, jak z nich dostane ten výkon. Už se netestuje, nebo jen velmi málo, takže si nemůžete vzít na okruh 10 sad pneumatik a říct, že na každé odjedte jedno kolo, abyste přišli na to, jak z nich dostanete tu poslední setinu."

"Možná se pneumatiky vyvinuly způsobem, který vyhovuje některým jezdcům více než jiným. Nico je v tomto ohledu poměrně výjimečný, pro tým je velkým přínosem. Myslím, že až vyhraje závod, uvidíte další zlepšení v jeho výkonech."

Další článek: Grosjean: Lotus je při nejlepším třetí nejrychlejší na úrovni Mercedesu

11. května | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.