Schumacherova loňská průměrná kvalifikační ztráta na týmového kolegu činila tři desetiny sekundy. Dokáže ji letos smazat? "Možná ne," odpovídal Brawn na otázku Guardianu. "Možná se s tím vyrovnal a využívá své zkušenosti a znalosti, aby ji kompenzoval."
Rozdíl v kvalifikační rychlosti je podle šéfa týmu z Brackley dán pneumatikami, nikoliv tím, že by Schumacher už nebyl tak dobrý jako před přerušením kariéry. "Kdyby Michael v rychlých zatáčkách jen lechtal plyn a nevěřil by si v nich, tak byste řekli, že na to zřejmě přestává mít," vysvětloval. "Ale tohle se neděje, ve skutečnosti je na tom v rychlých zatáčkách stejně (jako Rosberg) nebo je dokonce rychlejší."
"Nico podle všeho má větší intuici pro získávání maxima z pneumatik v jednom kole. V závodech, kdy jde o konzistentnější proces, mezi nimi nejsou žádné rozdíly. Jsou závody, ve kterých je dominantní Nico, v jiných je zase velmi silný Michael. Nevím, jestli ten rozdíl v kvalifikacích dokáže smazat, protože Nico je za těchto okolností naprosto mimořádný, jeden z nejlepších, které jsem kdy viděl. Michael doposud nepřišel na to, jak to (z pneumatik) dostat."
Brawn se domnívá, že si Schumacher s sebou nese břemeno z předchozí kariéry, kterou ukončil v roce 2006. "Tehdy jsme ještě měli drážkované pneumatiky a mezi Michelinem a Bridgestonem zuřila válka. My jsme byli hlavním zákazníkem Bridgestonu a jejich pneumatiky byly vyvíjeny s velkým přispěním Michaela, takže přirozeně vyhovovaly jeho stylu a přístupu."
"Teď už máme jen jedny pneumatiky, pro všechny jsou stejné, a on musí přijít na to, jak z nich dostane ten výkon. Už se netestuje, nebo jen velmi málo, takže si nemůžete vzít na okruh 10 sad pneumatik a říct, že na každé odjedte jedno kolo, abyste přišli na to, jak z nich dostanete tu poslední setinu."
"Možná se pneumatiky vyvinuly způsobem, který vyhovuje některým jezdcům více než jiným. Nico je v tomto ohledu poměrně výjimečný, pro tým je velkým přínosem. Myslím, že až vyhraje závod, uvidíte další zlepšení v jeho výkonech."