Schumacher se loni v Monze bránil v souladu i s letošními pravidly

Před letošní sezónou došlo ke změně pravidel o soubojích na trati, ale nikoliv proto, aby zabránila manévrům, které předváděl Schumacher loni v Itálii.
Schumacher se loni v Monze bránil v souladu i s letošními pravidly

Od letošního roku je v pravidlech přesně vymezeno, že pokud jezdec zvolí před zatáčkou defenzivní stopu, tak už se nesmí vrátit zpět do té ideální, musí nechat prostor na vnější straně trati svému soupeři.

Tato změna byla sice inspirována dlouhým soubojem Hamiltona s Schumacherem v Monze, ale nikoliv tak, že by FIA chtěla získat nástroj pro trestání manévrů, které předváděl německý jezdec. Byly totiž v pořádku, tento souboj by byl beztrestný i letos.

"Tato problematika byla vidět loni s Michaelem a Lewisem v Monze," vysvětloval technický delegát FIA Charlie Whiting pro F1 Racing. "Michael si před Ascari najížděl doleva, aby bránil svoji pozici, a Lewis jel vpravo. Jak se blížil k zatáčce, tak se Michael vracel zpět doprava a volil si stopu."

"Bylo nepsaným pravidlem, že když se vracíte (do ideální stopy), měli byste vždy nechat vedle sebe prostor tomu druhému vozu. Takže by se dalo říct, že jakmile se pohnete, už nemůžete zpět."

"Ale pokud se jezdec přesunul doleva a pak lehce doprava, vždy se našel někdo, kdo řekl: ´Hej, on změnil stopu dvakrát!´ Takže musíte nechat dost místa, aby ten druhý mohl předjet, pokud to dokáže. Také proto, a to je stejně důležité, že když se jezdec vrátí před to druhé auto, a to zabrzdí pozdě, je tu riziko vzlétnutí vozu při nárazu nosu do kola."

"Myslím, že Michael byl přesně na hraně. Teď jsme z toho udělali psané pravidlo, ale ve skutečnosti to nic nemění..."

Mezi slavné souboje loňské sezóny patřily také střety Hamiltona s Massou. Ty často končily kolizemi a nejednou padl argument, že jeden jezdec o tom druhém nevěděl. "´Neviděl jsem ho!´ Tohle jezdci říkají pořád," potvrdil Whiting, ale dodal, že tuto výmluvu může málokdy akceptovat.

"Já to rozporuji, protože zrcátka se za poslední roky zvětšila, jsou dost velká, ve srovnání s tím, jak malá bývala. Jestli v těch zrcátkách nevidíte dobře, měli byste si je umístit jinam. Je to obvyklá výmluva."

"Musí vědět, že ten druhý jezdec tam byl, nebo někde blízko. Jezdci mají v každém případě periferní vidění. Pokud ne, tak je něco špatně s jejich zrakem."

Další článek: Technika: Mercedes W196 - i formule mohla mít krytá kola

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
11. května | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
11. května | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.