Schumacher příští rok závodit nebude, domnívá se Montezemolo

Ferrari mu nemůže nabídnout třetí auto.
Michael Schumacher je letos už podruhé jedním z hlavních témat ve formulových kruzích, tentokrát je spojován se závodní sedačkou u týmu Mercedes. Smlouvu má však na tři příští roky s Ferrari a Luca di Montezemolo je přesvědčený, že se Schumacher za volant F1 nevrátí.

"Nemyslím si, že bude příští rok závodit," řekl prezident Ferrari pro RAI. "My mu nemůžeme nabídnout místo, i když jsme pro možnost nasazování třetích vozů."

Podporu pro třetí vozy Ferrari nenašlo, nejen kvůli tomu, že týmů bude příští rok zřejmě dost. Na případném jednání Schumachera s vedením Mercedesu nevidí Montezemolo nic špatného.

Barvy Ferrari budou v příštím roce hájit Fernando Alonso a Felipe Massa. "V minulých letech jsme měli skvělé jezdecké dvojice a já věřím, že máme velmi silný tým," uvedl Montezemolo. "Alonso je dvojnásobný mistr světa, velká osobnost a má skvělé kvality. Massa si zasloužil titul loni a nebýt problémů se spolehlivostí a dalších věcí, vyhrál by."

Massův návrat do formule 1 byl po nehodě v Maďarsku nejistý, ale Brazilec se nakonec zotavil a během Světového finále Ferrari znovu usedl do letošního vozu.

"Bylo tu tolik nejistot, co se týče jeho mozku, očí, psychiky...," vzpomínal prezident Ferrari. "Nepřestal jsem Massovi věřit, když doktoři řekli, že zotavení bude stoprocentní. Ve Valencii odjel sedm skvělých kol během exhibice. Jsem pevně přesvědčený, že se vrátí silnější, než kdy byl."

Výsledky týmu budou ale ve velké míře záležet na voze, který se podaří v Maranellu postavit. Monopost, jenž pravděpodobně ponese označení F2010, bude podle Montezemola patřit mezi ty nejlepší.

"Rádi bychom měli nové ferrari připravené na konci ledna," řekl. "Pracujeme 24 hodin denně v aerodynamickém tunelu a máme ty správné ingredience, abychom byli na špičce."

"Právě nám skončila sezóna, kterou poznamenala nejasná pravidla, různé vozy napříč roštem v úvodu sezóny, kdy jeden tým - Brawn GP - vyhrál šest závodů. Teď máme stabilitu, jasná pravidla a výjimečnou vůli, aby se nám dařilo."

"V roce 2008 jsme ztratili šampionát v posledním kole posledního závodu a vůz jsme museli vyvíjet do konce sezóny. Tentokrát jsme ale na novém voze začali pracovat s velkým předstihem."
Diskuze (42) Další článek: Di Resta a Hildebrand se utkají o místo třetího pilota Force Indie
13. července | Renault chystá pro Německo vylepšené přední křídlo.
11. července | Red Bull, Haas a Williams odjeli během druhého dne testů pro Pirelli v Silverstonu 257 kol.
11. července | Pro Pirelli dnes v Silverstonu testují stejně jako včera Grosjean, Kubica a Buemiho vystřídal Verstappen.
10. července | Toro Rosso stále vyšetřuje selhání zavěšení na voze B. Hartleyho v posledním tréninku.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10