Schumacher: Moje auto mělo až moc problémů ve srovnání s Rosbergem

Michael Schumacher připomněl při ohlédnutí za letošní sezónou, že ho trápily technické problémy víc než týmového kolegu Rosberga. I proto byl jeho návrat do formule 1 těžký.
Schumacher: Moje auto mělo až moc problémů ve srovnání s Rosbergem

"Bylo tu mnoho problémů v důsledku toho, že jsme byli ve fázi restrukturalizace a přitom se stále snažili bojovat o titul," konstatoval Schumacher v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.

Bývalý mistr světa dále vysvětloval: "Například jsem obvykle rychlejší než Rosberg v rychlých zatáčkách, zatímco on je lepší v těch pomalejších. Pak ale nastala situace, kdy byl najednou lepší v rychlé zatáčce a moje auto v ní bylo přetáčivé... Podíval jsem se na data a zjistil, že jeho auto ne, i když měl o tři stupně ´více´ křídla."

"Pak se přišlo na to, že se mi přehříval výfuk a poškodil spodek auta. Nebo například docházelo k tomu, že se mi F-potrubí (snižuje přítlak zadního křídla a zvyšuje maximální rychlost) aktivovalo na místech, na kterých nemělo."

Problémy se v průběhu sezóny opakovaly, až Schumacherovi došla trpělivost. V Singapuru německý pilot významně ztrácel a měl potíže s Barrichellem a Kobajašim, zatímco Rosberg ujížděl. "O týden později týmová analýza ukázala, že můj týmový kolega mohl mít nastaveno ´více´ křídla a rozdíl mezi námi byl pět stupňů (úhlu sklonu křídla), což je ve formuli 1 obrovský rozdíl."

"Ve Španělsku mi nefungovalo F-potrubí. Pro dobro týmu jsem si to nechal pro sebe. V Suzuce se to stalo znovu, průduch se aktivoval v zatáčkách, a vzadu mi proto scházel přítlak. Pak už jsem to nevydržel. Znovu byl problém s mým vozem a Nicovým ne. Řekl jsem Norbertovi (Haugovi) a Rossovi (Brawnovi), že nastal čas najít vysvětlení."

Schumacher přičítá tyto problémy reorganizaci týmu, kterou Brawn musel uskutečnit po odchodu Hondy. Z Brackley muselo odejít hodně lidí a dlouho trvalo, než se situace stabilizovala. Velkou podporu znamenal příchod Mercedesu a Schumacher věří, že se příští rok takové potíže nebudou opakovat.

Diskuze (142) Další článek: Více žen ve F1 by pomohlo k lepším kompromisům, říká ředitelka Sauberu
26. května | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
26. května | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
26. května | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod Ricciardo