Schumacher: Moje auto mělo až moc problémů ve srovnání s Rosbergem

Michael Schumacher připomněl při ohlédnutí za letošní sezónou, že ho trápily technické problémy víc než týmového kolegu Rosberga. I proto byl jeho návrat do formule 1 těžký.
Schumacher: Moje auto mělo až moc problémů ve srovnání s Rosbergem

"Bylo tu mnoho problémů v důsledku toho, že jsme byli ve fázi restrukturalizace a přitom se stále snažili bojovat o titul," konstatoval Schumacher v rozhovoru pro Auto Motor und Sport.

Bývalý mistr světa dále vysvětloval: "Například jsem obvykle rychlejší než Rosberg v rychlých zatáčkách, zatímco on je lepší v těch pomalejších. Pak ale nastala situace, kdy byl najednou lepší v rychlé zatáčce a moje auto v ní bylo přetáčivé... Podíval jsem se na data a zjistil, že jeho auto ne, i když měl o tři stupně ´více´ křídla."

"Pak se přišlo na to, že se mi přehříval výfuk a poškodil spodek auta. Nebo například docházelo k tomu, že se mi F-potrubí (snižuje přítlak zadního křídla a zvyšuje maximální rychlost) aktivovalo na místech, na kterých nemělo."

Problémy se v průběhu sezóny opakovaly, až Schumacherovi došla trpělivost. V Singapuru německý pilot významně ztrácel a měl potíže s Barrichellem a Kobajašim, zatímco Rosberg ujížděl. "O týden později týmová analýza ukázala, že můj týmový kolega mohl mít nastaveno ´více´ křídla a rozdíl mezi námi byl pět stupňů (úhlu sklonu křídla), což je ve formuli 1 obrovský rozdíl."

"Ve Španělsku mi nefungovalo F-potrubí. Pro dobro týmu jsem si to nechal pro sebe. V Suzuce se to stalo znovu, průduch se aktivoval v zatáčkách, a vzadu mi proto scházel přítlak. Pak už jsem to nevydržel. Znovu byl problém s mým vozem a Nicovým ne. Řekl jsem Norbertovi (Haugovi) a Rossovi (Brawnovi), že nastal čas najít vysvětlení."

Schumacher přičítá tyto problémy reorganizaci týmu, kterou Brawn musel uskutečnit po odchodu Hondy. Z Brackley muselo odejít hodně lidí a dlouho trvalo, než se situace stabilizovala. Velkou podporu znamenal příchod Mercedesu a Schumacher věří, že se příští rok takové potíže nebudou opakovat.

Diskuze (142) Další článek: Více žen ve F1 by pomohlo k lepším kompromisům, říká ředitelka Sauberu
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10