Schumacher: Klíčová je komunikace s týmem, také proto jsem v Jerezu

Michael Schumacher považuje za klíčový faktor úspěchu ve formuli 1 komunikaci a spolupráci se členy týmu, což je jedna z hlavních věcí, na kterých pracuje při testech v GP2.

Do Jerezu s ním přijeli jeho závodní inženýr a asistent z týmu Mercedes GP, s nimiž se snaží zkoordinovat komunikaci a pracovní postupy, aby šlo vše během následujících testů a především pak závodních víkendů hladce.

"Je velmi důležité využívat čas velmi efektivně, protože v současnosti máme velmi málo testů," řekl Schumacher. "Máme jen 15 dnů, které si rozdělí oba jezdci, protože se jezdí jen s jedním vozem. Je nutné, abychom společně tento čas co nejlépe využili. Hlavně proto, že se navzájem tak dobře neznáme, všechno je pro nás nové. Inženýr musí pochopit, jak popisuji a sděluji určité problémy, a jak musí reagovat, aby mě podpořil. To samé platí opačně."

"Ale musím říct, že to jde velmi dobře. Rozumíme si, už jsme měli pár intenzivních jednání a já jsem po této stránce velmi spokojený."

Podle Schumachera je efektivní spolupráce pilota s týmem tím prvkem, který znamená zásadní rozdíly ve výsledcích.

"Samozřejmě je to klíčové, protože jezdci, kteří přicházejí do formule 1, jsou na vrcholové úrovni, moc velké rozdíly mezi nimi nejsou," uvedl. "Jediný a hlavní rozdíl je, co dokáže jezdec ve spolupráci se svým inženýrem dostat z vozu. To je klíčový faktor, úspěch záleží na maximální podpoře od inženýra a týmu."

Schumacher také dvakrát navštívil továrnu týmu Mercedes GP, podle svých slov se v Brackley cítí už jako doma.

Ve Španělsku jezdí Němec s monopostem GP2, který je na suché trati zhruba o šest sekund pomalejší než formule 1. První den testů však pršelo a maximální výkon vozu mohl využít až ve středu.

"Byla to naše první jízda na suchu, i když trať byla místy ještě mokrá," řekl. "Ale celkově byla téměř suchá a přiblížili jsme se maximálnímu přetížení, které je ve voze GP2 možné."

Další z důležitých aspektů Schumacherova návratu je trénink fyzické kondice. Krk je po loňském zranění z motorky už v pořádku.

"Jsou to velké přípravy, které začaly na začátku prosince, především jde o kardiovaskulární trénink - běh, jízda na kole, plavání," vysvětloval. "Pak musíte cvičit krk, což jsme my museli dělat zvlášť intenzivně, abychom zjistili, jestli mám stále problémy, což nemám. Horní polovina těla pak potřebuje také trénink."

Další článek: Zkratky jsou podle Ecclestona cestou k atraktivitě

18:05 | Aktualizace: Alonso se nezúčastní prezentace (otázek a odpovědí médiím) při prezentaci vozu Alpine kvůli cestovním omezením.
17:44 | Na Eurosportu 2 začíná první letošní závod formule E.
17:07 | Fernando Alonso se nezúčastní prezentace Alpine a navazujících rozhovorů. Alpine píše o hygienických důvodech. Není zřejmé, zda jde o cestovní restrikce nebo to souvisí s jeho nedávnou nehodou.
11:50 | Pirelli bude sponzorem závodu v Imole. Celý název závodu tak bude: Formula 1 Pirelli Gran Premio del Made in Italy e dell’Emilia Romagna