Schumacher dostal penalizaci za předjetí Alonsa

Velká cena Monaka má kontroverzní dohru. Michael Schumacher byl dodatečně penalizován přičtením dvaceti vteřin za předjetí Fernanda Alonsa na konci posledního kola závodu.

Konec podniku v Monte Carlu totiž zkomplikoval výjezd safety caru a pravidlo číslo 40.13. To říká, že pokud se závod dojíždí za safety carem, na konci posledního kola odjíždí safety car do boxů a jezdci pokračují na cílovou rovinku sami, ale bez předjíždění.

Na krátké vzdálenosti mezi vjezdem do boxů a cílovou čárou udělal šestý Alonso drobnou jezdeckou chybu, čehož Schumacher za ním využil a předjel ho. Komisaři nakonec po dlouhém přemýšlení rozhodli, že to bylo proti pravidlům a Schumacher se propadl až na 12. místo.

Schumacher měl ale za to, že safety car normálně odjel a závod je restartován. „Všichni jsme dostali zprávu, že safety car je pryč a trať je volná. A to znamená, že se může zase závodit,“ řekl.

Alonsovi prý Ferrari hlásilo něco jiného. „Tým mi řekl, že se předjíždět nemůže,“ poznamenal.

Šéf Mercedesu Ross Brawn ale namítl: „Dostali jsme před koncem závodu zprávu, že safety car zajede do boxů. Žádné oznámení, že se závod dojíždí za safety carem nám nepřišlo, takže jsme předpokládali, že závod bude zase pokračovat.“

„Letos platí nové pravidlo, podle kterého se může závodit už mezi první bezpečnostní čárou a startovní/cílovou čárou,“ vysvětloval Brawn.

Takzvané bezpečnostní čáry se používají při výjezdu safety caru a ohraničují určitý úsek trati v okolí boxů. Pokud zrovna safety car projíždí tímto úsekem, auta vyjíždějící z boxů, mají červenou a musí čekat.

Dříve platilo, že po odjezdu zpomalovacího vozu se začíná závodit a předjíždět až za cílovou/startovní čárou. Od letošního roku se ale tato hranice posunula blíž, na první bezpečnostní čáru.

Mercedes se proti rozhodnutí komisařů odvolal, termín projednání ještě není znám.

Doporučujeme

Články odjinud