Velká cena Monaka má kontroverzní dohru. Michael Schumacher byl dodatečně penalizován přičtením dvaceti vteřin za předjetí Fernanda Alonsa na konci posledního kola závodu.
Konec podniku v Monte Carlu totiž zkomplikoval výjezd
safety caru a pravidlo číslo 40.13. To říká, že pokud se závod dojíždí za
safety carem, na konci posledního kola odjíždí safety car do boxů a jezdci
pokračují na cílovou rovinku sami, ale bez předjíždění.
Na krátké vzdálenosti mezi vjezdem do boxů a cílovou čárou
udělal šestý Alonso drobnou jezdeckou chybu, čehož Schumacher za ním využil
a předjel ho. Komisaři nakonec po dlouhém přemýšlení rozhodli, že to bylo proti
pravidlům a Schumacher se propadl až na 12. místo.
Schumacher měl ale za to, že safety car normálně odjel a
závod je restartován. „Všichni jsme dostali zprávu, že safety car je pryč a
trať je volná. A to znamená, že se může zase závodit,“ řekl.
Alonsovi prý Ferrari hlásilo něco jiného. „Tým mi řekl, že
se předjíždět nemůže,“ poznamenal.
Šéf Mercedesu Ross Brawn ale namítl: „Dostali jsme před
koncem závodu zprávu, že safety car zajede do boxů. Žádné oznámení, že se závod
dojíždí za safety carem nám nepřišlo, takže jsme předpokládali, že závod bude zase
pokračovat.“
„Letos platí nové pravidlo, podle kterého se může závodit
už mezi první bezpečnostní čárou a startovní/cílovou čárou,“ vysvětloval Brawn.
Takzvané bezpečnostní čáry se používají při výjezdu safety
caru a ohraničují určitý úsek trati v okolí boxů. Pokud zrovna safety car
projíždí tímto úsekem, auta vyjíždějící z boxů, mají červenou a musí
čekat.
Dříve platilo, že po odjezdu zpomalovacího vozu se začíná
závodit a předjíždět až za cílovou/startovní čárou. Od letošního roku se ale
tato hranice posunula blíž, na první bezpečnostní čáru.
Mercedes se proti rozhodnutí komisařů odvolal, termín
projednání ještě není znám.