Schumacher by dostal super licenci díky výjimce, ujišťuje FIA

Mezinárodní automobilová federace (FIA) nedávno představila nová pravidla pro udělování super licence. Michael Schumacher by pravidly v roce 2010 při svém návratu neprošel.
Schumacher by dostal super licenci díky výjimce, ujišťuje FIA

Super licence není na věčné časy, musí se obnovovat a samozřejmě platit. Pokud bude chtít jezdec v roce 2016 super licenci získat, musí kromě několika základních pravidel doložit také 40 bodů. Ty se udělují za konečné pořadí ve vybraných šampionátech.

Může zde existovat ale jiný případ. Kevin Magnussen letos v F1 jezdit nebude, nahradí ho Fernando Alonso. Pokud by se ale za rok nebo za dva do McLarenu vracel, FIA po něm samozřejmě nebude chtít body z juniorských sérií. Postačí fakt, že Magnussen v posledních třech letech již odjel nějaké závody formule 1.

Složitější by to ale měl svého času Michael Schumacher. Ten se vracel do formule 1 v roce 2010, ale za léta 2009, 2008 a 2007 nemohl doložit ani jeden závod.

O super licenci rozhodne i bodový systém

O super licenci rozhodne i bodový systém

„Jedním z našich cílů nového systému pro udělování super licence bylo zabránit velkému množství výjimek,“ řekl pro Autosport mluvčí FIA. „Samozřejmě, pokud to bude skutečná výjimka, jako tomu bylo u Michaela Schumachera, museli bychom to konzultovat s WMSC (Světová rada motorsportu).“

Kromě Schumachera zde jsou ale také aktuálnější případy. Například testovací jezdec Mercedesu Pascal Wehrlein nebo Susie Wolffová. Získali by super licenci oni, pokud by nedoložili body nebo neodjeli letos nějaké závody? Momentálně pracují s tím, že mají odjeto několik kilometrů během testů, což ale od příštího roku stačit nebude. Podle FIA by měli problém.

FIA také připouští, že současný systém bodování může být později upraven. Na bodový systém si stěžoval například Renault, podle kterého jsou jeho série znevýhodněné.

Další článek: Hockenheimring dostal velkou cenu pět minut po dvanácté

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)