Sauberu se zatím daří i bez Keyho. Vydrží mu to?

Když před začátkem letošní sezóny opustil post technického ředitele Sauberu James Key, zdálo se to být velmi špatnou zprávou. Švýcarskému týmu se ale podařilo dopady této změny minimalizovat.
Sauberu se zatím daří i bez Keyho. Vydrží mu to?

Key sehrál klíčovou roli při záchraně Sauberu po odchodu automobilky BMW. Hinwilská stáj se potýkala se špatnou výkonností a Key ji dokázal znovu nasměrovat směrem vzhůru. Proto když letos v únoru náhle oznámil svůj odchod, vyvolal tím pochybnosti o budoucí konkurenceschopnosti švýcarského týmu.

Ovšem Sauberu se v úvodu sezóny dařilo, a to dokonce lépe než v předchozích letech. Proč tomu tak bylo, vysvětlila ředitelka týmu Monisha Kaltenbornová. "Měli jsme nastavený vývojový program a jeho implementace se moc nelišila (po odchodu Keyho), protože lidé, kteří jsou pro jeho implementaci důležití, jsou pořád ti samí."

"Máme šéfa aerodynamiky, šéfa designu a šéfa výkonnosti. Spolu s provozním ředitelem, který je zodpovědný za výrobu vozu, byli v každém případě klíčovými hráči. Takže při implementaci programu, který jsme si nastavili, nenastaly žádné změny."

Sauber samozřejmě ví, že pokud se má udržet v dobré formě, musí velmi intenzivně vyvíjet svůj monopost. Kaltenbornová věří, že inženýři budou i nadále vědět jak, omezujícím faktorem budou pouze finance.

"Na začátku sezóny jsme řekli, že máme velké cíle, že si chceme v šampionátu významně polepšit ve srovnání s loňským rokem," připomněla. "Ale pro tým, jako je ten náš a většina soukromých stájí, platí, že čím více máte peněz, tím více můžete vyvíjet. A to by ve svém důsledku mělo znamenat i lepší výkonnost. Takže z tohoto pohledu nemůžeme být spokojeni se svým rozpočtem, protože vždy chceme vyvíjet víc."

Kromě zrychlování vozu prostřednictvím vývoje je tu ještě jedna oblast, ve které může konkurence na Sauber získat. Švýcarský monopost má totiž méně problémů s pneumatikami než většina soupeřů, takže prostor pro zlepšování má na tomto poli menší.

"Loni jsme měli hodně problémů se zahříváním pneumatik, takže u letošního auta bylo jedním z cílů je překonat, což se myslím týmu podařilo," pokračovala Kaltenbornová. "Ale neměli bychom zapomínat, že máme za sebou jen pár závodů. Ostatní si uvědomili, že mají problémy s pneumatikami, takže věnují hodně úsilí jejich překonání."

"Myslím, že je příliš brzy na konstatování, že máme dobré auto pro všechny závody, protože ostatní nepřestanou vyvíjet. Ale my také ne. Doposud se nám dařilo na velmi odlišných tratích v různých podmínkách. Ale víme, že nás konkurence dohání a už je velmi blízko, takže bychom se na tuto výhodu neměli spoléhat."

Další článek: Mugello nepřímo ukázalo, že se objem testů ve formuli 1 může ještě zmenšit

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.