Sauberu se nedostává rychlosti, nový balík úprav nefunguje

Oba piloti švýcarské stáje jsou tak odsouzeni ke startu z druhé desítky. Stejné je to i v případě Nika Hülkenberga a jezdců Toro Rosso. Spokojen může být naopak Paul di Resta, jenž se postaví do třetí řady.
Sauberu se nedostává rychlosti, nový balík úprav nefunguje

Force India

Skotskému závodníkovi se podařilo ve správnou chvíli zajet své dosavadní nejrychlejší kolo víkendu a výsledkem je slušná výchozí pozice v podobě startu ze šestého místa. "Včera jsem byl s vyvážením vozu velmi spokojen, ale dneska jsem s tím měl během posledního odpoledního tréninku problémy. Takže jsme se vrátili k základnímu nastavení a naši rychlost jsme získali znovu během kvalifikace, a když na to přišlo, dokázali jsme zajet rychlé kolo - ve skutečnosti to bylo mé nejlepší kolo za celý víkend. Pro zítřek jsme v silné pozici a doufejme, že se nám podaří získat hodně bodů. Včera jsme během jízd na dlouhou vzdálenost vypadali celkem konkurenceschopně, takže se dnes večer budeme soustředit na strategii a na to, abychom se ujistili, že zítra uděláme správná rozhodnutí, co se pneumatik týče," konstatoval Paul di Resta. To na druhé straně garáže indické stáje zavládl po kvalifikaci spíše smutek. Niku Hülkenbergovi se totiž do závěrečných bojů o pole position postoupit nepodařilo, přestože vůz byl velmi rychlý. Němec se dopustil několika chyb, které znamenají start z jedenácté příčky. "Dnes jsme měli auto, se kterým bylo možné se dostat do Q3, takže jsem zklamaný, že jsme mimo nejlepší desítku. V Q2 jsem zkrátka nenašel dobrý rytmus a mé poslední kolo nebylo dostatečné dobré - udělal jsem několik malých chyb, které mě stály čas a místo v Q3," přiznal Hülkenberg.

Sauber

Poměrně velkým zklamáním dopadla dnešní kvalifikace pro oba jezdce Sauberu. Ani jeden z nich do poslední desetiminutovky nezasáhl. Vozům švýcarské stáje se na okruhu Marina Bay zkrátka nedostává přítlaku. "Tady v Singapuru prožíváme očividně velmi těžký víkend. Hlavním problémem je, že se nám z nějakého důvodu nepodařilo přimět pracovat nový balík úprav. To je celkem překvapení, protože doposud se nám všechny vývojové kroky vyplácely. Chybí nám hodně přítlaku. Moje poslední kolo v Q2 bylo čisté a myslím si, že jsem z toho vytěžil maximum. Zkoušeli jsme mnoho věcí, abychom zlepšili nastavení vozu a všechno ostatní, ale nefunguje to," posteskl si Sergio Pérez, jenž do nedělního závodu odstartuje jako čtrnáctý. Kamuj Kobajaši slova svého týmového kolegy potvrdil. Pro Japonce skončila kvalifikace už v první části. Musí se tak smířit se startem z osmnáctého místa, odkud je na body velmi daleko. "Zkoušeli jsme všechno, ale nemohli jsme se zbavit obrovské přetáčivosti. Ve voze si vůbec nevěřím a tohle je opravdu ta poslední věc, se kterou se chcete na městském okruhu potýkat. Problém, který tu mám, mi připomíná ten, který jsem měl v Budapešti, kde jsem také s vozem hodně zápasil. Vzhledem k tomu, jaký vůz je, tu nevidím mnoho šancí na to, že bych se mohl v závodě posunout z této pozice vpřed, ale rozhodně se nevzdávám. Někdy hraje ve váš prospěch výjezd safety caru nebo cokoliv jiného a už jen kvůli týmu doufám, že se nám zítra podaří bodovat," uzavřel Japonec. Výkonnost Sauberu zklamala pochopitelně i závodního šéfinženýra stáje Giampaola Dall´Aru: "Kvalifikace ukázala pravdu ohledně toho, jak si stojíme. Pozitivní je, že jsme byli schopni identifikovat, kde se ten problém vzal. Nicméně, tady jej nevyřešíme. Teď se musíme soustředit na závod, do kterého jsme pošetřily nějaké čerstvé sady pneumatik."

Toro Rosso

Těžký vstup do závodního víkendu v Singapuru si prožili také u stáje Toro Rosso. Po včerejších jízdách, v nichž vůz STR7 vykazoval značné nedostatky hned v několika oblastech, museli inženýři provést přes noc velké změny v nastavení. Ty se podle slov obou jezdců osvědčily a dopomohly Danielu Ricciardovi a Jeanu-Ericovi Vergnemu k patnáctému, respektive šestnáctému místu na startu. "Se svým nejlepším kolem v Q1 jsem byl ve skutečnosti spokojenější než s tím, které jsem zajel v Q2. Proto jsem doufal, že budu na startovním roštu o něco výše, možná před oběma saubery, ale tahle pozice také není nijak špatná a celkově bych řekl, že děláme pokrok. Díky práci, kterou jsme udělali přes noc, byl vůz v dnešním tréninku lepší než včera, takže doufám, že zítra budeme mít dobrý závod. Víme, že na této trati se může stát cokoliv," nechal se slyšet Australan. Jean-Eric Vergne se i po dvou týdnech potýká s jistými zdravotními problémy, které jsou následkem jeho kolize v Itálii. I proto hodnotil mladý Francouz svůj dnešní výkon pozitivně. "Je to poprvé, co závodím v Singapuru, a cítím, že můžu být spokojený s tím, jak se dnes večer kvalifikace vyvíjela. Od Monzy musím bojovat s bolestmi krku a tuhle situaci jsem zvládl dobře. Se všemi obrubníky a hrboly na této trati jsem se vypořádal. Na mého týmového kolegu, který tu již závodil, jsem ztratil necelou desetinu, což je další důvod proč být spokojen se svým výkonem, navíc když k tomu ještě zvážím, že včera jsem byl o více než vteřinu pomalejší než on," podotkl Vergne.

Další článek: Mark Webber byl napomenut za chování ve třetí části kvalifikace

15:39 | Připomeňme, že Hamilton, Latifi, Grosjean a Magnussen jsou vyšetřováni, že se ve druhé zatáčce nevrátili řádně na trať.
10:15 | Mick Schumacher vyhrál závod F2 a upevnil vedení v šampionátu. Druhý Cunoda. Schumacherův nejbližší pronásledovatel C. Ilott skončil třetí, na Schumachera tak má ztrátu 18 bodů. Další pronásledovatelé v šampionátu: Ch. Lundgaard nedokončil, R. Shwartzman nebodoval.
25. září | Lamborghini oficiálně potvrdilo, že Stefano Domenicali odchází z pozice šéfa automobilky, aby od ledna 2021 převzal novou prestižní funkci. Očekává se, že nahradí Careye v čele F1.
25. září | Kvalifikace F2: Cunoda, Daruvala, Schumacher... Schumacherův nejbližší soupeř v šampionátu Ilott odstartuje hned za ním ze čtvrtého místa.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink Bottas (1:34.923)
2. trénink Bottas (1:33.519)
Sobota 26. září 2020
3. trénink Hamilton (1:33.279)
Kvalifikace Hamilton (1:31.304)
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10