Sauberu by měl Singapur sedět, vyhovují mu i zvolené směsi pneumatik

Sauberu by měl Singapur sedět, vyhovují mu i zvolené směsi pneumatik

Tým z Hinwillu nebodoval už od Velké ceně Německa. Nelichotivou sérii chce ukončit v ulicích Singapuru, kde chce vylepšovat mapování motoru.

Sauber vstoupil do sezony úspěšně, jeho jezdci často bodovali, ale na další příspěvek do Poháru konstruktérů stáj z Hinwillu čeká už od červencové Velké ceny Německa. Trať Marina Bay v Singapuru, kde se v neděli pojede další velká cena, vyžaduje velký přítlak, což by mělo monopostům C30 sedět. Například v Monaku skončil Kamuj Kobajaši pátý.

Loni se zde Kobajaši kvalifikoval jako desátý. "Je to hezká vzpomínka, zcela odlišná od výsledku závodu, kde jsem jezdil devátý, ale udělal chybu, po které si zničil pneumatiky," přiznal Japonec, který se už těší na asijskou část sezony. "Závodění v noci mi dává zvláštní motivaci a moc si ho užívám. Po Velké ceně Itálie jsem jel do Tokia. Není to daleko od Singapuru. Jsem si jistý, že se tu dobře připravím na jiný časový režim." Kobajaši by rád zajel na náročné trati dobrý výsledek také proto, že se chce před následnou domácí Velkou cenou Japonska pořádně namotivovat.

Ve slušný výsledek věří také druhý pilot stáje Sergio Pérez, který si ve čtvrtek vyzkoušel monopost Ferrari z roku 2009. Mexičana sice čeká v Singapuru premiéra, ale důsledně se připravoval na simulátoru. S nočními závody má navíc zkušenosti z GP2 Asia. V únoru 2009 vyhrál jednu z jízd v Kataru. "Je to zvláštní pocit, pokud žijete v noci. Může to být také zábavné," věří letošní nováček.

"Důležitá je úroveň trakce a stabilita brzd. Je to náročný okruh na brzdy. Pojedeme s nastavením na velký přítlak a zapracujeme na mechanické přilnavosti, Pirelli dodá stejné pneumatiky jako v Maďarsku. Cítíme, že měkké a super měkké jsou pro nás lepší než ty, co jsme měli v předchozích závodech," pochvaluje si technický ředitel James Key. Sauber navíc chce vylepšovat mapování motoru, které poprvé zkoušel v Monze. Podstatné bude také správně vyvážit vůz, aby se eliminovaly početné hrboly."Předjíždění tu bude těžké i s DRS, velkou roli budou hrát startovní pozice a strategie."

Doporučujeme

Články odjinud