Sergio Pérez byl jediným pilotem ze středu pole, který proklouzl do závěrečných bojů sobotní kvalifikace. Její třetí část jen těsně unikla Pastoru Maldonadovi. Zlepšit se musejí u Toro Rosso a Force Indie.
Sauber
Švýcarský tým se během víkendu potýkal s problémy s přilnavostí
pneumatik Pirelli. V případě Mexičana se je ale podařilo včas
vyřešit, což mu nakonec umožnilo dostat se mezi nejlepších deset jezdců.
Po penalizaci Kimiho Räikkönena nakonec odstartuje z devátého místa. "Když
zvážím všechny ty problémy s vyvážením, které jsme měli včera a nemohli
jsme si je tak docela vysvětlit, byl to pro tým dnes velký úspěch. Stále si
myslím, že naše auto je v závodních podmínkách lepší než v kvalifikaci,
takže máme pro zítřejší závod velký potenciál. Z nějakého důvodu je
obtížné najít pořádnou přilnavost na střední směsi pneumatik, ale po změnách,
které jsme udělali po tréninku, to pomohlo," nechal se slyšet Pérez. S nedostatkem
přilnavosti se potýkal i dnes sedmnáctý Kamuj Kobajaši: "V mém posledním kole v Q2
tu nebyl tu žádný konkrétní problém jako velký provoz nebo chyba. Na střední
směsi jsem ale necítil přilnavost. Včera jsme hodně zápasili s vyvážením,
ale ve třetím volném tréninku dnes ráno to bylo lepší. Jenže změny, které jsme provedli
pro kvalifikaci, byly očividně cestou špatným směrem."
Williams
Pastora Maldonada dělila od postupu do závěrečné části jedna desetina
vteřiny. I tak má ale z jedenáctého místa reálnou šanci na zisk prvních
letošních bodů. "V Q2 jsem udělal chybu v jedenácté zatáčce. Vyjel jsem
mimo trať a trochu jsem poškodil vůz. Věděli jsme, že bude obtížné dostat se dnes
do Q3, ale máme dobrý závodní výkon. Zítra to bude těžké, ale naše auto vypadá
konzistentní v dlouhých jízdách, takže se na tu výzvu těším," neskrýval optimismus Venezuelan. Bruno Senna
byl oproti týmovému kolegovi o čtvrt vteřiny pomalejší a zítra se postaví na
třináctou příčku. "Dnes jsme hodně tlačili na pilu, ale vůz má v sobě rozhodně ještě více výkonu. Byla to obtížná kvalifikace s tak vyrovaným startovním polem,
ale přibližujeme se. Máme dobrý vůz, takže teď musíme vymyslet tu nejlepší strategii,
abychom se zítra v závodě posunuli vpřed," sdělil Bruno Senna.
Force India
Piloti indické stáje se postaví na čtrnácté, respektive
šestnácté místo. Lepší z dvojice di Resta - Hülkenberg byl v sobotním
souboji s časem skotský jezdec. "Mezi posledním tréninkem a kvalifikací
jsme vůz rozhodně vylepšili, ale byla to obtížná kvalifikace. Během dvou hodin
mezi posledním tréninkem a kvalifikací se docela hodně oteplilo. Má kola v Q2
byla dobrá a sektory 1 a 2 jsem zajel správně, ale možná jsem trochu ztratil v posledním
sektoru," usoudil Paul di Resta. "Musíte se podívat na časy, abyste zjistili,
jak vyrovnané to dnes bylo. Půl desetiny vteřiny by znamenalo (rozdíl) dvou nebo
třech míst, zatímco jedna desetina by mě posunula na dvanáctou pozici na roštu.
Abych byl upřímný, nemyslím si, že to mohlo být lepší, protože jsem z vozu
vytěžil maximum. Klíčovým faktorem závodu bude opotřebení pneumatik. Také
šance (případného) deště by mohla věci zamíchat," doplnil týmového kolegu Nico Hülkenberg.
Toro Rosso
Nezvykle nízko se na startu Velké ceny Malajsie postaví oba
vozy Toro Rosso. Na slibný výkon z Austrálie se jezdcům italského týmu v sobotu
odpoledne navázat nepodařilo. "Pokud se podíváme na časy, tak jsou velmi těsné.
Desetina sekundy by možná udělal rozdíl několika pozic. Myslím si, že jsme
víceméně tam, kde jsme předpokládali, že budeme. Očekávali jsme, že dostat se
do Q3 bude trochu náročnější než v Melbourne. S kolem, které jsem
zajel, jsem docela spokojený. Bylo pěkně čisté a nemyslím si, že jsem si mohl
počínat lépe," zhodnotil svůj výkon Daniel Ricciardo, jenž zítra odstartuje z
patnácté příčky. Pro stájového kolegu Jeana-Erica Vergneho skončila kvalifikace
již v první části. Francouz je svým výkonem pochopitelně zklamaný, ale
věří, že závod pro něj navzdory osmnáctému startovnímu místu zůstává i nadále otevřený. "Udělal
jsem chybu v první zatáčce, hodně se mi zablokovalo přední kolo. To
vyvolalo velké vibrace, takže jsem musel zajet zpět do boxů, což byl konec
kvalifikace. Pokud mám ale najít něco pozitivního, tak jsme pro závod ušetřili
novou sadu měkčích pneumatik. V porovnání s Melbourne je vůz celkem
stejný. Nebyl jsem (ale) schopný zajet čas na střední sadě pneumatik, což
vysvětluje moji startovní pozici," řekl Vergne.