Sauber udělal několik výrazných úprav a odměnou mu byla účast v Q3

Sergio Pérez byl jediným pilotem ze středu pole, který proklouzl do závěrečných bojů sobotní kvalifikace. Její třetí část jen těsně unikla Pastoru Maldonadovi. Zlepšit se musejí u Toro Rosso a Force Indie.
Sauber udělal několik výrazných úprav a odměnou mu byla účast v Q3

Sauber

Švýcarský tým se během víkendu potýkal s problémy s přilnavostí pneumatik Pirelli. V případě Mexičana se je ale podařilo včas vyřešit, což mu nakonec umožnilo dostat se mezi nejlepších deset jezdců. Po penalizaci Kimiho Räikkönena nakonec odstartuje z devátého místa. "Když zvážím všechny ty problémy s vyvážením, které jsme měli včera a nemohli jsme si je tak docela vysvětlit, byl to pro tým dnes velký úspěch. Stále si myslím, že naše auto je v závodních podmínkách lepší než v kvalifikaci, takže máme pro zítřejší závod velký potenciál. Z nějakého důvodu je obtížné najít pořádnou přilnavost na střední směsi pneumatik, ale po změnách, které jsme udělali po tréninku, to pomohlo," nechal se slyšet Pérez. S nedostatkem přilnavosti se potýkal i dnes sedmnáctý Kamuj Kobajaši: "V mém posledním kole v Q2 tu nebyl tu žádný konkrétní problém jako velký provoz nebo chyba. Na střední směsi jsem ale necítil přilnavost. Včera jsme hodně zápasili s vyvážením, ale ve třetím volném tréninku dnes ráno to bylo lepší. Jenže změny, které jsme provedli pro kvalifikaci, byly očividně cestou špatným směrem."

Williams

Pastora Maldonada dělila od postupu do závěrečné části jedna desetina vteřiny. I tak má ale z jedenáctého místa reálnou šanci na zisk prvních letošních bodů. "V Q2 jsem udělal chybu v jedenácté zatáčce. Vyjel jsem mimo trať a trochu jsem poškodil vůz. Věděli jsme, že bude obtížné dostat se dnes do Q3, ale máme dobrý závodní výkon. Zítra to bude těžké, ale naše auto vypadá konzistentní v dlouhých jízdách, takže se na tu výzvu těším," neskrýval optimismus Venezuelan. Bruno Senna byl oproti týmovému kolegovi o čtvrt vteřiny pomalejší a zítra se postaví na třináctou příčku. "Dnes jsme hodně tlačili na pilu, ale vůz má v sobě rozhodně ještě více výkonu. Byla to obtížná kvalifikace s tak vyrovaným startovním polem, ale přibližujeme se. Máme dobrý vůz, takže teď musíme vymyslet tu nejlepší strategii, abychom se zítra v závodě posunuli vpřed," sdělil Bruno Senna.     

Force India

Piloti indické stáje se postaví na čtrnácté, respektive šestnácté místo. Lepší z dvojice di Resta - Hülkenberg byl v sobotním souboji s časem skotský jezdec. "Mezi posledním tréninkem a kvalifikací jsme vůz rozhodně vylepšili, ale byla to obtížná kvalifikace. Během dvou hodin mezi posledním tréninkem a kvalifikací se docela hodně oteplilo. Má kola v Q2 byla dobrá a sektory 1 a 2 jsem zajel správně, ale možná jsem trochu ztratil v posledním sektoru," usoudil Paul di Resta. "Musíte se podívat na časy, abyste zjistili, jak vyrovnané to dnes bylo. Půl desetiny vteřiny by znamenalo (rozdíl) dvou nebo třech míst, zatímco jedna desetina by mě posunula na dvanáctou pozici na roštu. Abych byl upřímný, nemyslím si, že to mohlo být lepší, protože jsem z vozu vytěžil maximum. Klíčovým faktorem závodu bude opotřebení pneumatik. Také šance (případného) deště by mohla věci zamíchat," doplnil týmového kolegu Nico Hülkenberg.   

Toro Rosso

Nezvykle nízko se na startu Velké ceny Malajsie postaví oba vozy Toro Rosso. Na slibný výkon z Austrálie se jezdcům italského týmu v sobotu odpoledne navázat nepodařilo. "Pokud se podíváme na časy, tak jsou velmi těsné. Desetina sekundy by možná udělal rozdíl několika pozic. Myslím si, že jsme víceméně tam, kde jsme předpokládali, že budeme. Očekávali jsme, že dostat se do Q3 bude trochu náročnější než v Melbourne. S kolem, které jsem zajel, jsem docela spokojený. Bylo pěkně čisté a nemyslím si, že jsem si mohl počínat lépe," zhodnotil svůj výkon Daniel Ricciardo, jenž zítra odstartuje z patnácté příčky. Pro stájového kolegu Jeana-Erica Vergneho skončila kvalifikace již v první části. Francouz je svým výkonem pochopitelně zklamaný, ale věří, že závod pro něj navzdory osmnáctému startovnímu místu zůstává i nadále otevřený. "Udělal jsem chybu v první zatáčce, hodně se mi zablokovalo přední kolo. To vyvolalo velké vibrace, takže jsem musel zajet zpět do boxů, což byl konec kvalifikace. Pokud mám ale najít něco pozitivního, tak jsme pro závod ušetřili novou sadu měkčích pneumatik. V porovnání s Melbourne je vůz celkem stejný. Nebyl jsem (ale) schopný zajet čas na střední sadě pneumatik, což vysvětluje moji startovní pozici," řekl Vergne.

Další článek: Hamilton: Klíčový bude start a péče o pneumatiky

15:59 | Haas přestaví své jezdce pro rok 2021 před koncem sezóny. Podle Steinera maximálně za 2 týdny.
14:51 | Kvalifikace F2: Pole position (za které jsou v F2 body) získal Callum Illot. Schumacher 10., Cunoda 22., Lundgaard 9., Shwartzman 14.
14:09 | Binotto potvrdil, že Sainze nejspíše v lednu posadí do dva roky starého vozu. Racing Point podobný test s Vettelem nechystá. Szafnauer uvedl, že nemají možnost jezdit s dva roky starým vozem.
13:52 | Zatím stále oficiálně nevíme, kdy a kde proběhnou předsezónní testy. Vypadá to ale na na Bahrajn a to 5. až 7. března 2021.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink Hamilton (1:29.033)
2. trénink Hamilton (1:28.971)
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10