Sauber šel nahoru díky přepracovaným výfukům, pomohly i nové pneumatiky

Šéfka Sauberu Monisha Kaltenbornová vysvětlila, co stálo za letošním propadem formy jejího týmu a následným vzestupem.
Sauber šel nahoru díky přepracovaným výfukům, pomohly i nové pneumatiky

Loni dokázala švýcarská stáj bojovat o stupně vítězů, letos patřila na začátku mezi nejhorší.

"Po konceptu bočního výfukového systému, který byl loni velmi úspěšný, se naši inženýři rozhodli u C32 pro jiný koncept, který měl teoreticky ještě větší potenciál," popisovala hlavní příčinu propadu Kaltenbornová.

"V praxi to ale vypadalo jinak. V Melbourne, kde jsme nasadili na vůz úpravu, jsme zjistili, že to nefunguje, jak jsme očekávali. Pak našim inženýrům chvíli trvalo, než jsme pochopili problém."

"Aerodynamické vyvážení vozu nebylo stabilní, hlavně při brzdění a zatáčení. Kromě měřitelných dopadů to mělo ten vedlejší dopad, že si jezdci v C32 méně věřili."

Mezitím se Sauber dostal do velkých finančních problémů, takže nemohl problémy vozu řešit rychle.

"Největší balík úprav jsme přivezli do Maďarska, kde jsme nasadili upravený koncept výfuků," vysvětlovala Kaltenbornová. "Už tehdy jsme viděli významné zlepšení, ale samozřejmě chvíli trvalo, než jsme z něj dostali maximum. Navíc se zlepšilo naše chápání vozu, což se projevilo v lepším nastavení."

Někteří soupeři Sauberu poukazují na skutečnost, že vzestup Sauberu začal ve chvíli, kdy Pirelli změnilo pneumatiky. Kaltenbornová nepopírá, že nové obutí tým uvítal.

"Není snadné to kvantifikovat, protože jsme ve stejnou chvíli nasadili své největší úpravy. Ale věřím, že celkově vzato nám pneumatiky pomohly, loni to bylo naopak."

Teď má hinwilská stáj šanci se posunout na šesté místo, pokud porazí Force Indii, na kterou ztrácí 17 bodů.

"Obecně vzato pořád hledíme vpřed. Pokud zůstaneme soustředění a nebudeme chybovat, dá se ještě hodně získat. Ale víme, že nebude snadné získat šesté místo. A samozřejmě si budeme hlídat zrcátka, abychom se vyhnuli ošklivému překvapení," dodala šéfka Sauberu.

Další článek: Lotus si neplní cíl, ale necítí se být pod tlakem

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)