Sauber se zaměřil na úpravu zadní části, motory měnit nechce

Sauber se při návrhu letošního vozu zaměřil na proudění vzduchu v zadní části vozu. Zúžil bočnice a změnil uspořádání zadní nápravy. Vedení týmu uvedlo, že chce i v dalších letech pokračovat s motory Ferrari.
Sauber se zaměřil na úpravu zadní části, motory měnit nechce

Sauber dnes představil monopost C32, který podle vyjádření vedení týmu vychází z dobrých znaků svého úspěšného loňského předchůdce. Cílem bylo eliminovat nedostatky. Přestože oproti uplynulé sezoně nedošlo k zásadním změnám pravidel, opticky se monopost od C31 v několika rysech liší.

Bílé zbarvení vystřídalo šedivé, příď je hladší a nos směřuje dolů, bočnice jsou užší. "Proud vzduchu v oblasti bočnic má zásadní vliv na všechno, co se děje v zadní části vozu," vysvětlil hlavní konstruktér švýcarského týmu Matt Morris.

Úzká zadní část byla podle Morrise pro inženýry prioritou. Uspořádání chladičů v této oblasti je také odlišné. Rovněž byly optimalizovány hmotnost a umístění KERS. Změn doznala i zadní náprava, jejíž uspořádání bylo přizpůsobeno proudění vzduchu v okolí zádě vozu. To by mělo pomoci i péči o pneumatiky, ve které Sauber dosud vynikal především v závodech. Nyní by stejné úrovně rád dosáhl i v kvalifikacích.

Inženýři Sauberu se zaměřili i na snížení celkové hmotnosti šasi a lepší rozložení váhy na jednotlivé komponenty. "Moji kolegové v této oblasti odvedli výbornou práci. Dokonce jsme překonali naše původní cíle," liboval si Morris.

Úplně nové jsou i brzdy, naopak evolucí loňského modelu jsou výfuky i přední křídlo, jehož struktura byla jen drobně změněna, aby se přizpůsobila drobné úpravě pravidel. Při zimních testech chce Sauber vyzkoušet také pasivní DRS. "Pasivní DRS je povolené. V tomto odvětví bychom se chtěli v zimních testech rozvíjet," uvedl hlavní konstruktér.

Sauber plánuje vyjet do úvodního závodu sezony se základní verzí vozu, ale brzy chce nasadit další úpravy. "Nastavili jsme si s vozem Sauber C32 - Ferrari vysoké cíle. Věřím, že jich budeme moci dosáhnout. Vůz C31 nám poskytl velmi dobrý základ, který jsme vylepšili. Naším cílem je nastoupit do sezony 2013 s vozem, který bude konkurenceschopný už od prvního závodu, ale který nám také nabídne možnosti dalšího zlepšení," dodal Morris.

Při představení týmu se šéfka Monisha Kaltenbornová vyjádřila také ke spekulacím, že by tým mohl od roku 2014 v souvislosti se změnou předpisů používat motory od Mercedesu, s jehož podporou do formule 1 v roce 1993 vstoupil. "Máme s Ferrari smlouvu na dalších více než deset let, je to pro nás přirozené spojení. Ale i oni mají starosti, protože nebylo nic objasněno. Je to velká výzva. Jen si chceme být jisti, že jako soukromý tým nebudeme v nevýhodě oproti továrním týmům. Důležité je znát technické detaily motoru a poznat, jaký bude mít dopad na návrh našeho vozu," vysvětlila k nejasnostem okolo připravovaných šestiválcových turbomotorů. "Ale buďte si jisti, že nejednáme s nikým dalším, na rozdíl od toho, co se psalo."

Další článek: Sauber C32

17:50 | Ross Brawn také potvrdil, že po Monze jsou zatím více méně jisté jen závody v Bahrajnu a Abú Dhabí na konci roku.
17:49 | Podle odkaz FIA připouští, že není nutné splnit podmínku závodů alespoň na třech kontinentech, aby mohl být udělen titul (je to podmínka, aby byla F1 WORLD championship. Teoreticky tak může o titulu rozhodnout osm naplánovaných závodů.
15:39 | Mercedes chystá na příští týden v Silverstonu test. V úterý usedne do vozu W09 z roku 2008 Valtteri Bottas, o den později Lewis Hamilton.
3. června | Fanoušci se na závody vrátí až na podzim a to ještě v omezeném počtu. Uvedl to Chase Carey.