Sauber se letos nepředváděl, s prázdnou nádrží jezdil jen dva dny

Sauber se letos nepředváděl, s prázdnou nádrží jezdil jen dva dny

Tým Sauber je přesvědčený, že jeho letošní výsledky z testů odrážejí realitu. Na rozdíl od loňska totiž většinou jezdil s větším množstvím paliva.

V předsezónních testech 2010 dosahoval Sauber velmi dobrých výsledků, ale když začala sezóna, nemohl pomýšlet ani na bodovaná umístění. S odstupem času přiznal, že v testech jezdil s menším množstvím paliva. Bylo to pochopitelné, protože po odchodu BMW stáj z Hinwilu zoufale potřebovala nové partnery a tímto způsobem si zajišťovala pozornost. Letos se k ničemu takovému neuchýlila.

"Výkonnost se velmi těžko hodnotí, protože je vždy relativní ve vztahu ke konkurenci," vysvětloval technický ředitel týmu James Key. "Myslím, že jsme při testování byli upřímní a s menším množstvím paliva jsme jezdili jen poslední dva dny v Barceloně. Získali jsme tak lepší představu o tom, jak si stojí náš vůz."

Sauber v Barceloně potěšilo především to, že se testovaný balík úprav určený pro první závod choval podle očekávání. Další novinky plánuje už pro druhou Grand Prix. Kromě výkonnosti je ale velmi důležitá také spolehlivost.

"Spolehlivost byla obecně OK," hodnotil Key. "Měli jsme jen jeden opakující se problém a několik drobností, které se v testech vždy objevují, stejně jako pár dalších věcí, které se dají snadno vyřešit. Vůz byl v podstatě spolehlivý a neměli jsme žádnou větší potřebu něco zásadně předělat nebo přehodnotit."

Během zimních testů najel Sauber celkem 5841 kilometrů, Kobajaši si jich připsal 2885 a Pérez 2956. Od začátku to bylo s novým monopostem C30.

"Myslím, že jsme rozumně připraveni, protože jsme během těchto čtyř testů zvládli hodně práce. Museli jsme se hodně učit o pneumatikách a také dalších věcech, jako je KERS, zadní křídlo nebo aerodynamika vozu. Program jsme dokončili minulý týden v Barceloně," dodal Key.

Doporučujeme

Články odjinud