Monisha Kaltenbornová jednoznačně odmítla myšlenku zákaznických vozů.
V tiskové zprávě FIA to sice jako výstup z jednání Strategické skupiny nebylo, ale jedním z hlavních témat zasedání měly být zákaznické vozy. Zatím není jasné, jak by to mělo vypadat. Co už ale jisté je, že řada menších týmů je zásadně proti.
Šéfka Sauberu řekla pro Autosport, že tohle je jejich podnikání a oni rozhodně nikdy zákaznickým týmem nebudou.
„Chtěla bych vědět a mnoho dalších lidí by také chtělo vědět, jak si myslí, že to bude fungovat a pro koho to bude dobré?“
Podle Kaltenbornové si lidé stěžuji na pomalé vozy, takže nechápe, jak systém A/B (tedy konstruktor a B tým) tomu pomůže. „Show nebude atraktivnější, když budeme mít auta dál od sebe, na což si stěžujeme už dnes.“
„Při pohledu z obchodního hlediska mi najděte osobu, která to bude sponzorovat.“ Kaltenbornová si myslí, že nikdo nebude sponzorovat tým, který nemá žádnou šanci, že bude někdy na stupních vítězů.
„Force India (Bob Fernley) to řekla velmi pěkně – budeme mít lidi, kteří budou soutěžit a lidi, kteří se budou účastnit. Nejhorší na tom je, že pokud si v určitém okamžiku uvědomíte, že to nebude fungovat, tak se nemůžete vrátit zpět, protože jste ztratili schopnost být konstruktér. A co když velký tým, výrobce, se rozhodne odejít, jak tomu bylo před několika lety? Je to nebezpečný krok s ohledem na to, co se může stát.“
Kaltenbornová není nadšena ani návratem tankování. „Není to tak dávno, co jsme zrušili tankování kvůli úspoře nákladů a otázkám, které souvisí s bezpečností. Četla jsem tiskovou zprávu (FIA), ve které bylo, že stále existuje závazek úspory nákladů, takže by mě zajímalo, zda to není rozpor.“
Kaltenbornová říká, že F1 propaguje bezpečnost a tankování bezpečné není. Současně si není jistá, zda tankování přinese lepší show a více zastávek v boxech.
Foto: Getty Images / Mark Thompson