Sauber má problémy s chlazením motoru

Sauber má problémy s chlazením motoru

Sauber na tom letos není dobře. Místo ve středu pole se pohybuje na jeho chvostu a bojuje s McLarenem.

Sauber a McLaren jsou jedinými týmy, které letos zatím nezískaly žádný bod. Pascal Wehrlein se poctivě snaží, ale výkon Sauberu není dobrý. Postup do druhé části kvalifikace je velmi těžký. Sauber ztrácí na střed pole 0,5 až 1,0 sekundy.

Podle Auto Motor und Sport není problém jen v nedostatku přítlaku a pneumatikách ale i v oblasti motoru.

Sauber se rozhodl letos používat rok starou pohonnou jednotku Ferrari, což znamená nejen nějakou tu desetinku ztráty ale rok starý motor Ferrari nevyvíjí. Sauber tak čeká efekt, který vloni zažilo Toro Rosso.

Oficiální verze je taková, že Sauber používá rok starý motor úmyslně. Nový vůz s novými pravidly chtěl postavit okolo důvěrně známého agregátu. O to překvapivější je, že Sauber má problém s jeho chlazením.

Motor od Ferrari musí kvůli špatnému chalezení pracovat v konzervativním módu a tedy s nižším výkonem, což má vliv i na menší výkon MGU-H.

Nižší výkon v kombinaci s nedostatkem přítlaku také vedou k tomu, že jezdci nedokáží dostat pneumatiky do správného provozního okna. 

Sauber tak pracuje na dvou frontách: potřebuje zlepšit aerodynamiku i chlazení. 

Do Barcelony přiveze Sauber jen malá vylepšení v oblasti zadního křídla a klapky předního křídla. Problém s chlazením chce Sauber vyřešit v Monaku.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Doporučujeme

Články odjinud