Sauber má problémy s chlazením motoru

Sauber na tom letos není dobře. Místo ve středu pole se pohybuje na jeho chvostu a bojuje s McLarenem.
Sauber má problémy s chlazením motoru

Sauber a McLaren jsou jedinými týmy, které letos zatím nezískaly žádný bod. Pascal Wehrlein se poctivě snaží, ale výkon Sauberu není dobrý. Postup do druhé části kvalifikace je velmi těžký. Sauber ztrácí na střed pole 0,5 až 1,0 sekundy.

Podle Auto Motor und Sport není problém jen v nedostatku přítlaku a pneumatikách ale i v oblasti motoru.

Sauber se rozhodl letos používat rok starou pohonnou jednotku Ferrari, což znamená nejen nějakou tu desetinku ztráty ale rok starý motor Ferrari nevyvíjí. Sauber tak čeká efekt, který vloni zažilo Toro Rosso.

Šéfa Toro Rosso překvapilo rozhodnutí Sauberu používat rok staré motory

Šéfa Toro Rosso překvapilo rozhodnutí Sauberu používat rok staré motory

Oficiální verze je taková, že Sauber používá rok starý motor úmyslně. Nový vůz s novými pravidly chtěl postavit okolo důvěrně známého agregátu. O to překvapivější je, že Sauber má problém s jeho chlazením.

Motor od Ferrari musí kvůli špatnému chalezení pracovat v konzervativním módu a tedy s nižším výkonem, což má vliv i na menší výkon MGU-H.

Nižší výkon v kombinaci s nedostatkem přítlaku také vedou k tomu, že jezdci nedokáží dostat pneumatiky do správného provozního okna. 

Sauber tak pracuje na dvou frontách: potřebuje zlepšit aerodynamiku i chlazení. 

Do Barcelony přiveze Sauber jen malá vylepšení v oblasti zadního křídla a klapky předního křídla. Problém s chlazením chce Sauber vyřešit v Monaku.

Správné rozhodnutí, říkají jezdci Sauberu o přechodu týmu k Hondě

Správné rozhodnutí, říkají jezdci Sauberu o přechodu týmu k Hondě

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (4) Další článek: Video: když bouráte a máte příjmení Maldonado
19. června | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10