Sauber má po odchodu BMW o čtyřicet procent nižší rozpočet

Tým Sauber se od začátku sezóny zmítá v problémech, nedaří se mu využít potenciál svého vozu. Jedním z důvodů jsou změny, které nastaly po odchodu BMW. Dopady byly nejen finanční.

"S týmem zažíváme nový začátek, protože jsme uprostřed procesu adaptace z továrního na nezávislý tým," přiznal Peter Sauber. "Rozpočet jsme snížili o 40 procent a počet zaměstnanců o třetinu. To je obrovská změna. Ale tento úsporný proces čeká všechny etablované týmy v důsledku omezení, která nastolila FOTA.

V Hinwilu se teď snaží zlepšit především efektivnost, nejen v technické oblasti, ale také například při práci inženýrů s jezdci. Klíčovou roli má sehrát nový technický ředitel James Key, který přišel z Force Indie a nahradil Willyho Rampfa.

"Zapůsobilo na mě, co Force India dokázala v nedávné době s omezeným rozpočtem," řekl Sauber. "A James hrál důležitou roli v jejich posunu do současné situace. Pro mě bylo také důležité jmenovat technickým ředitelem někoho, kdo měl výsledky s využitím omezených zdrojů. V Hinwilu bude těžit z prvotřídní infrastruktury a nepochybuji, že posune tým vpřed."

V krátkodobém horizontu má Key za úkol využít naplno potenciál vozu C29, z dlouhodobého hlediska připraví reorganizaci technických oddělení týmu.

"Co se týče výkonnosti, nejsme na tom tak, jak jsme očekávali, nebo jak jsme na tom být měli vzhledem k prostředkům, které jsme měli k dispozici při vývoji C29," přiznal Sauber. "Sám hledám vysvětlení. Je zřejmé, že tu bylo kolem týmu v druhé polovině roku 2009 mnoho nejistot, což nepřekvapí, vzhledem k okolnostem. Nikdo v týmu nevěděl, jestli budeme na roštu v Bahrajnu. Tato nejistota odpadla, když jsem tým převzal a lidé znovu viděli budoucnost. Teď musíme ztracený čas dohnat co nejrychleji."

Další článek: Barrichello je lepší než někteří mistři světa, říká Williams

16:10 | Verstappen doufá, že se letos vyhne penalizacím za překročení komponent pohonné jednotky.
24. února | Problém na motoru, který potkal Vettela během testů, podle Ferrari nebyl vážný. V Maranellu zjistili, že šlo o problém s mazacím systémem.
22. února | Zandvoort před pěti dny. Za pár dní má být hotovo... odkaz
22. února | Podle Lea Turriniho Binotto a Ferrari neblafují. Aerodynamický balíček SF1000 nefunguje. Stále trpí problémy z loňského roku, nedotáčivostí a horším výkonem. Na příští týden chystá tým změny.

Předsezónní testy

První
19. února Hamilton (1:16.976)
20. února Räikkönen (1:17.091)
21. února Bottas (1:15.732)
Druhé
26. února 09.00–18.00
27. února 09.00–18.00
28. února 09.00–18.00