Sauber má po odchodu BMW o čtyřicet procent nižší rozpočet

Tým Sauber se od začátku sezóny zmítá v problémech, nedaří se mu využít potenciál svého vozu. Jedním z důvodů jsou změny, které nastaly po odchodu BMW. Dopady byly nejen finanční.

"S týmem zažíváme nový začátek, protože jsme uprostřed procesu adaptace z továrního na nezávislý tým," přiznal Peter Sauber. "Rozpočet jsme snížili o 40 procent a počet zaměstnanců o třetinu. To je obrovská změna. Ale tento úsporný proces čeká všechny etablované týmy v důsledku omezení, která nastolila FOTA.

V Hinwilu se teď snaží zlepšit především efektivnost, nejen v technické oblasti, ale také například při práci inženýrů s jezdci. Klíčovou roli má sehrát nový technický ředitel James Key, který přišel z Force Indie a nahradil Willyho Rampfa.

"Zapůsobilo na mě, co Force India dokázala v nedávné době s omezeným rozpočtem," řekl Sauber. "A James hrál důležitou roli v jejich posunu do současné situace. Pro mě bylo také důležité jmenovat technickým ředitelem někoho, kdo měl výsledky s využitím omezených zdrojů. V Hinwilu bude těžit z prvotřídní infrastruktury a nepochybuji, že posune tým vpřed."

V krátkodobém horizontu má Key za úkol využít naplno potenciál vozu C29, z dlouhodobého hlediska připraví reorganizaci technických oddělení týmu.

"Co se týče výkonnosti, nejsme na tom tak, jak jsme očekávali, nebo jak jsme na tom být měli vzhledem k prostředkům, které jsme měli k dispozici při vývoji C29," přiznal Sauber. "Sám hledám vysvětlení. Je zřejmé, že tu bylo kolem týmu v druhé polovině roku 2009 mnoho nejistot, což nepřekvapí, vzhledem k okolnostem. Nikdo v týmu nevěděl, jestli budeme na roštu v Bahrajnu. Tato nejistota odpadla, když jsem tým převzal a lidé znovu viděli budoucnost. Teď musíme ztracený čas dohnat co nejrychleji."

Diskuze (10) Další článek: Barrichello je lepší než někteří mistři světa, říká Williams
21. září | Hankook potvrdil, že se účastní výběrového řízení FIA na dodávání pneumatik pro F1.
20. září | Leclerc odjel na okruhu Paula Ricarda s aktuálním vozem Ferrari v rámci testů pro Pirelli 120 kol. Testoval i Bottas s Mercedesem (102 kol).
20. září | Buemi se do F1 nevrátí, zůstává ve formuli E a bude jezdit za Nissan.
19. září | Force India nasadí v Rusku do prvního tréninku Latifiho.