Sauber jako první okopíroval systém zadního křídla McLarenu

Systém McLarenu, jenž umožňuje snížit odpor vzduchu zadního přítlačného křídla na rovinkách, má v paddocku první kopii. Nejedná se přímo o klon, ale podobný systém na svůj vůz nasadil také Sauber.

"Je to prototyp a tým na něm pracoval naplno celý minulý týden," potvrdil Pedro de la Rosa pro Autosport. "Musíme být otevření novým myšlenkám. Nemůžeme testovat a tohle je první příležitost to vyzkoušet, zjistit, jestli to funguje a jestli se s tím dá závodit."

Systém McLarenu, jemuž se podrobně věnuje poslední číslo F1Magu, přivádí vzduch do kokpitu před jezdcem, který pak svými pohyby reguluje jeho tok dále na zadní křídlo. U Sauberu se ale otvor objevil na bočnici a není zřejmé, jak do tohoto procesu zasahuje jezdec.

Že s tímto systémem přichází jako druhý v pořadí právě Sauber, zřejmě není náhoda, protože k tomuto týmu přišel z McLarenu Pedro de la Rosa. "Ano, něco jsem věděl o tom, co McLaren zkouší," potvrdil bývalý testovač. "Ale tohle je systém Sauberu. Je to odlišný systém."

Španěl tvrdí, že zatím ani neví, jak systém Sauberu funguje, jak ho jezdci budou ovládat. Odlišné umístění sání vzduchu na bočnici je pravděpodobně způsobeno pravidly, která letos zmrazila vývoj několika dalších komponent (viz. odstavec Homologace komponent v přehledu změn).

Doporučujeme

Články odjinud