Sauber C33 je moc těžký, přiznávají Sutil a Gutiérrez

Sauber má problémy s nadváhou, auto s jezdcem je těžší než minimum stanovené pravidly, což je konkurenční nevýhoda.
Sauber C33 je moc těžký, přiznávají Sutil a Gutiérrez

FIA navýšila povinnou minimální hmotnost vozu na 692 kilogramů, pro Sauber je to ale nedostačující.

„Dosáhnout té hmotnosti je pro nás teď velmi těžké,“ připustil Adrian Sutil. „Máme nadváhu a krok za krokem to zlepšíme, ale bude to trvat.“

„Výroba lehčích dílů je drahá, ale máme v plánu hmotnost v příštích závodech snižovat pravidelně.“

Sutil patří s 75 kilogramy mezi nejtěžší jezdce startovního pole a myslí si, že ztrácí až půl sekundy v každém kole kvůli tomu, že je s vozem těžší než konkurenti.

„Víc zhubnout nemůžu, takový prostě jsem,“ konstatoval. „Jsem vysoký, takže nemůžu nic dělat. Malí jezdci mají jasnou výhodu. Je to zřejmé a já doufám, že brzdy dojde ke změnám v pravidlech.“

Změny v pravidlech pro letošní sezónu však byly zamítnuty a k navýšení minimální hmotnosti dojde až příští rok. Má se za to, že Sauberu působí problémy těžší pohonná jednotka od Ferrari, která má překračovat povinné minimum 145 kilogramů, ale na druhé straně to bylo právě Ferrari, kdo odmítl navýšení celkové hmotnosti vozů už letos.

„Ještě nás čeká hodně práce, protože máme velkou nadváhu,“ potvrdil o 15 kilogramů lehčí Gutiérrez. „Ale je to něco, co můžu snadno vyřešit na své straně.“

Video: Týden práce v aerodynamickém tunelu týmu Sauber

Video: Týden práce v aerodynamickém tunelu týmu Sauber

Další článek: Räikkönen: Potřebuji vyřešit nastavení auta, ne brzdy

14. srpna | Třicet jedna let od úmrtí Enza Ferrariho: Životní příběh a odkaz nerudného génia z Maranella | odkaz odkaz prostřednictvím @infocz_web
12. srpna | Týmy formule 1 musí během léta na dva týdny uzavřít továrny. Většina týmů si zřejmě vybírá přestávku ode dneška.