Sauber C31 se ukázal v Jerezu

Sauber C31 se ukázal v Jerezu

Tým Sauber odstartoval sérii pondělních prezentací se svým letošním monopostem C31, který bude stejně jako jeho předchůdce poháněn motorem Ferrari. + VIDEO

"C31 je revoluční tam, kde jsme měli nové nápady, hlavně na zádi vozu, a evoluční tam, kde jsme zachovali určité přístupy," popsal své nové dílo šéfdesignér Matt Morris. "Museli jsme vylepšit slabiny, které jsme identifikovali na C30, ale zároveň jsme chtěli zachovat jeho silné stránky."

Sauber C31 má stejně jako téměř všichni jeho konkurenti schod na nose, který je navíc akcentován novým zbarvením vozu, v přední části je tmavší. Inženýři Sauberu se při práci na přední části věnovali také zavěšení předních kol a přepracovali ho.

Vůz je celkově štíhlejší než jeho loňský předchůdce, ve střední části má více podseknuté bočnice kvůli vylepšení toku vzduchu na záď. Koncept chlazení se loni osvědčil, takže se dočkal jen menších změn, aby bylo možné ještě více zúžit zadní část karoserie.

Švýcarský tým pokračuje v dlouhodobé spolupráci s Ferrari, takže identita pohonné jednotky se nezměnila, přičemž z Maranella dostal Sauber k motoru zcela novou karbonovou převodovku, která je usazena podélně, což umožnilo další zúžení zádě. Koncovky výfuků jsou nasměrovány podle pravidel nahoru.

Zavěšení zadních kol je nově typu pull-rod (s tažnou tyčí). Tým tak získal lepší možnosti v oblasti aerodynamiky a tlumičů. Navzdory přechodu z typu push-rod (se vzpěrnou tyčí) se týmu podařilo udržet podobné vlastnosti zavěšení v oblasti kinematiky.

C31 teď čeká intenzivní vývoj, než nastoupí do své první Grand Prix. "Plán je takový, že představíme poměrně základní verzi vozu, kterou jsme definovali již před časem," vysvětloval Morris. "V nadcházejících týdnech budeme testovat vývojové díly a před závodem v Austrálii, který se uskuteční 18. března, nasadíme balík úprav. Ve srovnání s prezentační verzí bude tedy auto v Melbourne vypadat dost odlišně."

FOTOGALERIE

Doporučujeme

Články odjinud