Analýzy Bridgestonu ukázaly, že nejlépe z letošních vozů zachází s pneumatikami Sauber C29. V tomto ohledu předčí konkurenty z renomovaných stájí a mohl by z toho těžit v závodech.
"Porovnali jsme data mnoha týmů a u těch (čtyř) rychlých je opotřebení velmi, velmi podobné," řekl ředitel vývoje Bridgestonu Hirohide Hamašima pro Autosport. "Jakmile mají naloženo těch startovních 150 kilogramů (paliva), na střední i měkké směsi jsou mezi nimi jen malé rozdíly. Takže bychom mohli očekávat velmi podobnou rychlost. Ale Sauber je konzistentnější."
Rozdíly se podle Hamašimy můžou projevit i na okruzích, které nejsou moc náročné na pneumatiky, jako je Bahrajn, na kterém letošní sezóna začíná. Na otázku, zda bude moci Sauber volit pneumatiky, jejichž výdrž bude kratší, Hamašima odpověděl: "Ano, je to možné. S vozem, který je šetrný k pneumatikám, to udělat můžete."
"Na místech, jako je Barcelona, to bude velmi zajímavé, protože okruh je na pneumatiky náročný a měkčí směs může být dobrá jen na jedno kolo, než v závodě nastane velké opotřebení. Ale dokonce i na okruzích, jako je Monako nebo Bahrajn, které jsou k pneumatikám velmi přívětivé, by směs nejrychlejší na jedno kolo měla být nejlepší i pro závod, díky čemuž by to mohlo být také zajímavé."
Bridgestone má jako jednotný dodavatel pneumatik přístup k datům od všech týmů, ale k lepší představě o rozložení sil mu to letos nepomohlo. "V prvních testech to vypadalo, že je Ferrari v menší výhodě na jedno kolo," prozradil Hamašima. "Ale v Barceloně použily McLaren a Red Bull své nejnovější verze vozů a bylo to dost nejasné. Velmi těžko se to teď hodnotí."