Logan Sergeant z Williamsu a Sergio Pérez z Red Bullu zkritizovali současnou podobu systému trestných bodů.
Již deset let v F1 existuje tvz. systém trestných bodů, které jezdci získávají poté, co poruší nějaký předpis.
Princip systému trestných bodů v F1 spočívá v tom, že pokud jezdec nasbírá během 12 měsíců 12 a více trestných bodů, automaticky dostává stopku na jeden závod. K tomu sice zatím nedošlo, ale může se to brzy změnit, vzhledem k tomu, že Kevin Magnussen má na svém kontě ji deset bodů a k nejbližšímu smazání některých z nich dojde až na začátku sezony 2025.
Podle některých jezdců však systém trestů v F1 nefunguje tak, jak by měl. Takový názor má i pilot Williamsu Logan Sargeant, který byl v nedávné GP Číny potrestán za předjíždění během safety caru.
„Myslím, že moje potrestání v Číně bylo velmi frustrující. Penalizace je jedna věc, ale dostat za to i trestné body, to už je tak trochu vtip. Pokud se podíváte na ostatní věci z toho víkendu,“ popsal americký závodník, kterého cituje Autosport.
„Řekl bych, že se během toho víkendu staly i horší věci, ale za ně dostali jezdci pouze napomenutí,“ podotkl floridský rodák.
„Stalo se mi například, že někteří přede mnou zpomalili v kvalifikaci a málem z toho byla bouračka. Přesto se nic nestalo...Když ale pak přejedu (safety car, pozn. red.) čáru ve stejný okamžik, jako někdo, koho ani nevidíte, a obdržíte dva body, tak mi to nepřijde ideální,“ dodal Sargeant.
S tím, že by systém trestných bodů měl doznat úprav, souhlasí i Sergio Pérez.
„Myslím, že někdy platíte už tím, že dostanete penalizaci...A vzhledem k tomu, že máme nyní více závodů (což znamená více možností, k zisku trestných bodů, pozn. red.), tak by se to mělo přehodnotit. Navíc, pokud se podíváte na různé incidenty, tak zjistíte, že jsou některé trestné body už přes čáru,“ uvedl Mexičan.