Oba piloti rakouské stáje museli v průběhu závodu zajet k mechanikům pro výměnu předního přítlačného křídla a ztratili tak drahocenný čas.
Sebastian Vettel si vzhledem ke své startovní pozici v cíli
závodu o jednu příčku polepšil. Jeho red bull dnes ale na boj o vítězství
rychlostně nestačil a Němec se musel spokojit až se šestým místem.
"Byl to obtížný závod a velmi těžký den v práci,"
popisuje dvojnásobný šampión průběh nedělního odpoledne v Barceloně. "Nejsem
úplně spokojený, mohli jsme skončit možná o jednu pozici výše. Jak se závod
blížil konci, byli jsme rozhodně silnější. Byla to zábava, ale když je to takto
nahoru a dolů, nahoru a dolů, je to těžké."
Kromě udělené penalizace v podobě průjezdu boxovou
uličkou za nedodržení maximální povolené rychlosti v úseku, kde vlály
žluté vlajky, udělala Vettelovi čáru přes rozpočet také neplánovaná zastávka v boxech.
Během ní musel vyměnit své přední přítlačné křídlo. Německý pilot zprvu
nevěděl, co se ve skutečnosti stalo. Později se ukázalo, že si jej lehce
poškodil.
"Abych byl upřímný, tak nevím (v čem byl problém), když jsme
museli vyměnit nos vozu. Nebyl jsem si jist, zda jsem měl nějaké poškození nebo
tam něco uvízlo - možná nějaký kousek gumy nebo něco. Zkusil jsem odjet další
kolo, ale nebyl to dobrý nápad, takže jsme se rozhodli zajet do boxů, abychom
se ujistili," podotýká.
"To nás stálo nějaký čas, ale bylo to správné, neboť mi bylo
řečeno, že levá strana předního křídla byla poškozená. Nevím proč. Do nikoho
ani do ničeho jsem nenarazil," diví se Vettel.
Ten navzdory šestému místu zůstává na vedoucí pozici v Poháru
jezdců a má shodný počet bodů jako Fernando Alonso.
Stejné potíže postihly i týmového kolegu Marka Webbera. Ani
on nevěděl, kde k poškození na předním křídle přišel. Australan byl po
závodě přesvědčen, že nebýt tohoto problému jistě by dokončil mezi prvními deseti: "Očividně jsem tím ztratil čas, nejen v tom kole, ale také ve
dvou nebo třech předcházejících, kdy to celé začalo."
Po výměně křídla v osmnáctém kole se Webber vrátil zpět
na trať, uvízl však v hustém provozu a byl odsouzen k bojům o nebodované příčky. "S výkonností to byla záhada. Zasekl jsem se za force indií, viděli jste, že mclareny
toho také moc nesvedly," připomíná Australan, jenž nakonec projel cílen jako
jedenáctý.