Šance pro „nechtěné“? O Vandoorna a spol. je zájem v IndyCar

Fernando Alonso není jediným ze současných pilotů formule 1, jehož jméno je spojováno s možným působením v IndyCar od příští sezóny. Majitelé týmů ze zámořské formulové série se zajímají také o Estebana Ocona, Stoffela Vandoorna a Pascala Wehrleina, který letos závodí v DTM.
Šance pro „nechtěné“? O Vandoorna a spol. je zájem v IndyCar

Stoffel Vandoorne působí letos druhým rokem u McLarenu, v roce 2019 však již barvy britské stáje hájit nebude. Od příští sezóny budou novou jezdeckou dvojici týmu tvořit Lando Norris a Carlos Sainz junior.

Belgičan si tak hledá nové angažmá, které ho velmi pravděpodobně (alespoň na čas) odvede pryč z formule 1. Variantou pro Vandoorna by mohla být zámořská série IndyCar, kde se dostal do hledáčku týmu Dale Coyne Racing.

„Mluvili jsme spolu, ale zatím nevím, kam to povede, pokud vůbec někam. Je pro nás ale zajímavým pilotem,“ řekl pro motorsport.com šéf a majitel týmu Dale Coyne, jehož stáj je v IndyCar (potažmo v CART) aktivní již od roku 1984.

Podle svých slov probíral Coyne se Stoffelem Vandoornem angažmá na celou sezónu, tedy včetně oválových závodů. Jejich bezpečnost se však stala u evropských pilotů poměrně ožehavým tématem, a to hlavně po vážné nehodě Roberta Wickinse v Poconu. Tento fakt si uvědomuje i Dale Coyne.

„Dotýká se nás to všech, nebo snad ne? Lidé chápou, že v Indianapolis během Indy 500 jedeme naplno a dáváme do toho všechno. Pokud ovšem závodíme před 12 000 lidmi rychlostí 220 mil v hodině na některé z těch rychlých tratí, tak se musíme ptát, co to děláme a proč to děláme,“ tvrdí Coyne.

Stoffel Vandoorne ale není jediným současným pilotem F1, o kterého je zájem za mořem. Dale Coyne se zajímá i o pilota týmu Racing Point Force India a juniora Mercedesu Estebana Ocona. Pro francouzského pilota se pro příští sezónu místo v F1 zřejmě také nenajde.

Ocon je ovšem pilotem Mercedesu, což by mohlo být problémem pro jeho možné působení v IndyCar. Ze služeb Mercedesu byl však uvolněn bývalý pilot týmů Manor a Sauber a šampion DTM z roku 2015 Pascal Wehrlein, který by mohl rovněž zamířit do USA, pokud by nenašel místo ve formuli 1.

Dale Coyne se chystá v brzké době s oběma piloty jednat. U týmu by měl pro příští sezónu rovněž zůstat Francouz Sebastien Bourdais. Coyne se zajímá o evropské piloty, avšak pro případné angažmá pro sezónu 2019 jedná i s dvojicí Pietro Fittipaldi, Santino Ferrucci.

Foto: IndyCar / Chris Owens

Další článek: Ericsson věří, že u Sauberu prodlouží smlouvu

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00