Šance na titul je malá, přiznává Lotus. Ale bude o ni "pekelně" bojovat

Šance na titul je malá, přiznává Lotus. Ale bude o ni "pekelně" bojovat

Kimi Räikkönen je sice v šampionátu jezdců třetí, ale nemá nejlepší vůz, proto Lotus uznává, že vyhrát bude velmi těžké.

Räikkönenova ztráta na vedoucího Alonsa činí 38 bodů, což vzhledem k počtu zbývajících závodů není nepřekonatelný rozdíl. Po závodech v Belgii a Itálii ale Lotus ví, že jeho monopost není tak univerzální, jak se mohlo zdát.

"Samozřejmě, že může," odpověděl šéf týmu Eric Boullier na otázku, zda se Fin může pokusit o titul. "Teď je třetí, jeden bod za Hamiltonem. Stát se může cokoliv. Ale nejsme naivní, víme, že jsou jeho šance malé. Ale budeme se pekelně snažit, dokud tu bude matematická šance na vítězství."

Hlavním cílem Lotusu je čtvrté nebo lepší místo v poháru konstruktérů. Přesně na této pozici teď je, ale k týmům před sebou má velmi blízko, proto se nevzdává naděje na lepší výsledek.

"Vždy jsme říkali, že naším letošním cílem je čtvrté místo, ale když se podíváme na naši rychlost, je legitimní se pokusit o třetí místo, pokud to bude možné," komentoval Boullier. "Ta skupina týmů si je velmi blízko a možné je cokoliv. Jen potřebujeme konzistentně bodovat s oběma vozy až do konce sezóny."

Technický šéf týmu James Allison je přesvědčený, že se Lotus E20 relativně nezhoršil vůči konkurenci, jen mu nevyhovovaly okolnosti předchozích Grand Prix. Proto zůstává šance na dobré výsledky v obou šampionátech velká.

"V Monze jsme nebyli tak konkurenceschopní jako většinu této sezóny, ale nemyslím, že by to znamenalo začátek špatného trendu, jen to odráží specifické vlastnosti Monzy," vysvětloval. "Stejně jako ve Spa byla navíc alokace pneumatik Pirelli konzervativní na dvou frontách, a to konkrétně tvrdší směsi, než bychom čekali, a konstrukce, která byla jiná než na ostatních tratích."

"Dejte dohromady tyto dva faktory a my jsme kvůli tomu nemohli hrát naše obvyklé trumfy, což je lepší zacházení s pneumatikami v závodech. Monza i Spa se daly odjet na jednu zastávku, nebo dokonce i bez zastávky v boxech, kdyby to pravidla umožňovala. To znamená, že jsme nemohli využít naši tradiční výhodu. Alokace pneumatik se od Singapuru naštěstí vrací k předchozím pravidlům."

Lotus také doposud nevyužil další domnělý trumf, kterým by mělo být dvojité DRS. To nasadí nejdřív v Japonsku. V Singapuru ale bude mít novou podlahu a nové zadní křídlo, jehož specifikem je efektivnější standardní DRS při stejné úrovni přítlaku jako v Monaku.

Doporučujeme

Články odjinud