Šance, která se jen tak opakovat nebude. Šéf VW potvrdili, že Audi a Porsche vstoupí do F1

Porsche a Audi, které patří do koncernu Volkswagenu, vstoupí v roce 2026 do formule 1.
Foto: Porsche
Šance, která se jen tak opakovat nebude. Šéf VW potvrdili, že Audi a Porsche vstoupí do F1 | Foto: Porsche

Generální ředitel VW Herbert Diess v pondělí ve videu na YouTube, v němž odpovídal na otázky obyvatel města Wolfsburg, kde společnost sídlí, prozradil, že se obě značky chystají na vstup do F1.

Stále ale nevíme to nejdůležitější – jak. Porsche je spojováno s Red Bullem, kde by nejspíše figurovalo jako dodavatel pohonných jednotek nebo spíše jen elektrické části. I když... Podle Motorsport Total nechce být Porsche jen partnerem, ale chce mít v Red Bullu poloviční podíl. 

V případě Audi se zase spekuluje o snaze automobilky odkoupit některý z týmů.

Diess uvádí dva pádné argumenty pro vstup do F1 – velký boom královny motorsportu v posledních letech a změny pravidel pro rok 2026.

„Formule 1 se celosvětově vyvíjí velmi pozitivně,“ řekl Diess. „Jejich markating a Netflix způsobili, že sledovanost formule 1 výrazně vzrostla i v USA, Asie výrazně roste, a to i mezi mladými skupinami zákazníků.“

„Pokud se věnujete motorsportu, měli byste se věnovat formuli 1, protože tam je největší dopad. Navíc se do formule 1 nedostanete, pokud se neotevře technologické okno, což znamená, že abyste se tam dostali, musíte změnit pravidla – aby všichni začínali opět ze stejného místa.“

„Jak mi vždycky říká Markus Duesman (předseda představenstva Audi a bývalý šéf pohonných jednotek BMW F1), na středně dlouhé závodní trati obvykle získáte jednu sekundu za sezónu pouhou optimalizací detailů.“

„To ale nemůžete dohnat, když nastoupíte do nového týmu. Potřebujete pět nebo deset let, abyste se dostali na čelo.“

Podle šéfa VW je potřeba změny pravidel. „Ta přichází nyní a přijde také v roce 2026, kdy budou motory v mnohem větší míře elektrifikovány a budou poháněny syntetickými palivy. Potřebujete tedy nový vývoj motoru a na vývoj nového motoru potřebujete tři nebo čtyři roky.“

„To znamená, že se nyní můžete rozhodnout, že budete dělat formuli 1 – nebo pak pravděpodobně zase deset let ne. A naše dvě prémiové značky si myslí, že je to správné, a dávají tomu přednost.“

Podle Diesse mají Porsche i Audi analýzy, které prokazují, že programy v rámci F1 by oběma automobilkám měly přinést větší zisk. Na druhou stranu připouští, že diskuse v představenstvu nebyla jednomyslná. 

„Určitě máme strategicky jiné priority. Nemusí to být nutně motorsport, ale naše auta musí být technicky na výši, musíme být schopni jezdit autonomně, potřebujeme softwarové schopnosti, potřebujeme baterie pro naše auta. Máme dost práce a opravdu nepotřebujeme dělat formuli 1.“

„Ale naše prémiové značky říkají, že je to nejdůležitější páka, jak zvýšit hodnotu značky a jak si za vozy moci vzít trochu víc, pokud jde o cenu. A v případě Audi také ukázat konkurenci, že máte vynikající technologie. Z tohoto důvodu pro to hlasovalo představenstvo i dozorčí rada. Audi se ještě musí rozhodnout, v jaké konstelaci a s jakým týmem. Oba týmy však začaly vyvíjet motory.“

Další článek: Okruh v Miami se jezdcům na simulátoru líbí. Výzvou bude poslední sektor

Témata článku: ,

Aktuality

15:33 | Je to ještě brzy, ale podle aktuální předpovědi se pro víkend v Singapuru předpovídají bouřky a déšť.
11:55 | Další kapitola začíná... Sauber alias Alfa Romeo zítra v 11:15 něco oznámí.
22. září | 27. září tým Alfa Romeo něco oznámí... může jít o drobnost, setrvání Čoua nebo také vstup Audi.

GP Singapuru 2022

Pátek 30. září 2022
1. trénink 12.00–13.00
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 1. října 2022
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 2. října 2022
Závod 14.00