Niki Lauda je coby jeden z šéfů týmu Mercedes přesvědčený, že spolehlivost nových vozů bude letos klíčová v boji o tituly.
Mechanika uvnitř monopostů se úplně změnila a Lauda se zařadil mezi ty, kdo jí předpovídají rozhodující vliv.
"Začátek je velmi komplikovaný, hlavně na straně motoru," řekl. "Zajímalo by mě, jestli postaví nejlepší motor Ferrari, Mercedes nebo Renault, protože teď máte 100 kilogramů paliva na 320 kilometrů místo 140 kg jako dřív a jen pět motorů na rok místo osmi jako loni, a to vyžaduje velkou spolehlivost."
"Nároky na lidi od motorů jsou obrovské. Pak je tu nový vůz a spojení auta a motoru tak, abyste byli spolehliví, to je ta největší výzva. Ten, kdo bude mít nejméně poruch, se stane mistrem světa."
Očekává se, že by v jisté výhodě mohly být týmy Ferrari, Mercedes a Red Bull Racing, protože jim jsou nové pohonné jednotky stavěny na míru. Ostatní jsou zákazníci, kteří se musí ve větší či menší míře přizpůsobit.