Šampionát Formule E zamíří v sobotu poprvé do „věčného města“

Kolotoč šampionátu elektrických formulí se z uruguayského Punta del Este přesunul na starý kontinent. Tuto sobotu se týmy a piloti Formule E poprvé v historii šampionátu představí v ulicích Říma.

Na jezdce čeká ve „věčném městě“ nově vytvořený městský okruh o délce necelých tří kilometrů, který nabídne jednadvacet změn směrů. Ve startovní a cílovou rovinku se promění slavná třída Via Cristoforo Colombo a trať povede i kolem Marconiho obelisku.

Římská trať s oficiální názvem „Circuito Cittadino Dell’EUR“ je druhým nejdelším okruhem v aktuálním kalendáři Formule E a podle pilota týmu NIO Luci Filippiho představuje pro piloty dosud nepoznanou výzvu.

„Je to velmi zajímavá trať s velkým převýšením. V nejvyšší části se nachází startovní rovinka a stoosmdesátistupňová zatáčka, naopak v nejnižším bodě okruhu se dostaneme do tunelu a po něm nás opět čeká stoupání,“ popisoval nástrahy římské ePrix dvaatřicetiletý Ital pro motorsport.com.

„Toto je celkem unikátní, protože kromě Monaka a Macaa nemá příliš mnoho městských okruhů takové převýšení. Je to něco, na co se budeme muset všichni adaptovat, protože jízda z kopce bude nabízet možnosti k šetření energie.“

V pozici lídra přijel do Říma Vergne

Bývalý pilot formule 1 Jean-Éric Vergne ze stáje Techeetah má před římskou ePrix na čele průběžného pořadí třicetibodový náskok na druhého Felixe Rosenqvista z týmu Mahindra.

Vergne i Rosenqvist dokázali doposud v této sezóně vyhrát dva závody, švédský pilot však na svého francouzského rivala nabral největší ztrátu po závodě v Mexiku. Na Autodromo Hermanos Rodriguez totiž Vergne obsadil páté místo, zatímco Rosenqvist nedokončil.

Rosberg se sveze ve formuli E druhé generace

Rosberg se sveze ve formuli E druhé generace

Vergne s jistotou zůstane ve vedení šampionátu i po závodě v Římě. Rozdíl mezi ním a Švédem na druhém místě je třicetibodový a maximální možný bodový zisk za jeden závodní víkend je devětadvacet bodů (25 za vítězství, 3 za pole position, 1 za nejrychlejší kolo závodu)

Elektrické formule neušli ani pozornosti Vatikánu

Příjezd kolotoče Formule E do Říma neušel ani Svatému stolci. Ve středu před závodním víkendem přijal piloty a zástupce jednotlivých týmů papež František ve své rezidenci Santa Marta.

Na audienci byl přítomen i šéf Formule E Alejandro Agag spolu s prezidentem Světové rady motorsportu FIA Angelem Sticchim Damianim.

Papežovi byl představen monopost Formule E a všem zúčastněným se dostalo soukromého apoštolského požehnání.

De la Rosa vstoupil do služeb týmu Techeetah

Sedmačtyřicetiletý španělský bývalý pilot týmů Arrows, Jaguar, McLaren, Sauber a HRT ve formuli 1 Pedro de la Rosa se stal členem týmu Techeetah ve Formuli E.

Rodák z Barcelony bude u čínské stáje zastávat roli technického a sportovního poradce. Za Techeetah letos kromě zmíněného Jeana-Érica Vergneho jezdí také trojnásobný vítěz Le Mans a mistr světa WEC Andre Lotterer.

„Jsem nesmírně šťastný z toho, že si mě tým Techeetah vybral do svých řad. Tým měl skvělý start sezóny a nyní průběžně vede v obou šampionátech. Stále jsou zde však oblasti, kde existuje prostor pro zlepšení a já se těším, až Techeetahu pomohu svými zkušenostmi,“ řekl de la Rosa pro motorsport.com.

Diskuze (2) Další článek: Fotogalerie: Pátek před GP Číny 2018 – v Šanghaji to pořádně jiskřilo
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10