Šampionát Formule E zamíří v sobotu poprvé do „věčného města“

Kolotoč šampionátu elektrických formulí se z uruguayského Punta del Este přesunul na starý kontinent. Tuto sobotu se týmy a piloti Formule E poprvé v historii šampionátu představí v ulicích Říma.

Na jezdce čeká ve „věčném městě“ nově vytvořený městský okruh o délce necelých tří kilometrů, který nabídne jednadvacet změn směrů. Ve startovní a cílovou rovinku se promění slavná třída Via Cristoforo Colombo a trať povede i kolem Marconiho obelisku.

Římská trať s oficiální názvem „Circuito Cittadino Dell’EUR“ je druhým nejdelším okruhem v aktuálním kalendáři Formule E a podle pilota týmu NIO Luci Filippiho představuje pro piloty dosud nepoznanou výzvu.

„Je to velmi zajímavá trať s velkým převýšením. V nejvyšší části se nachází startovní rovinka a stoosmdesátistupňová zatáčka, naopak v nejnižším bodě okruhu se dostaneme do tunelu a po něm nás opět čeká stoupání,“ popisoval nástrahy římské ePrix dvaatřicetiletý Ital pro motorsport.com.

„Toto je celkem unikátní, protože kromě Monaka a Macaa nemá příliš mnoho městských okruhů takové převýšení. Je to něco, na co se budeme muset všichni adaptovat, protože jízda z kopce bude nabízet možnosti k šetření energie.“

V pozici lídra přijel do Říma Vergne

Bývalý pilot formule 1 Jean-Éric Vergne ze stáje Techeetah má před římskou ePrix na čele průběžného pořadí třicetibodový náskok na druhého Felixe Rosenqvista z týmu Mahindra.

Vergne i Rosenqvist dokázali doposud v této sezóně vyhrát dva závody, švédský pilot však na svého francouzského rivala nabral největší ztrátu po závodě v Mexiku. Na Autodromo Hermanos Rodriguez totiž Vergne obsadil páté místo, zatímco Rosenqvist nedokončil.

Rosberg se sveze ve formuli E druhé generace

Rosberg se sveze ve formuli E druhé generace

Vergne s jistotou zůstane ve vedení šampionátu i po závodě v Římě. Rozdíl mezi ním a Švédem na druhém místě je třicetibodový a maximální možný bodový zisk za jeden závodní víkend je devětadvacet bodů (25 za vítězství, 3 za pole position, 1 za nejrychlejší kolo závodu)

Elektrické formule neušli ani pozornosti Vatikánu

Příjezd kolotoče Formule E do Říma neušel ani Svatému stolci. Ve středu před závodním víkendem přijal piloty a zástupce jednotlivých týmů papež František ve své rezidenci Santa Marta.

Na audienci byl přítomen i šéf Formule E Alejandro Agag spolu s prezidentem Světové rady motorsportu FIA Angelem Sticchim Damianim.

Papežovi byl představen monopost Formule E a všem zúčastněným se dostalo soukromého apoštolského požehnání.

De la Rosa vstoupil do služeb týmu Techeetah

Sedmačtyřicetiletý španělský bývalý pilot týmů Arrows, Jaguar, McLaren, Sauber a HRT ve formuli 1 Pedro de la Rosa se stal členem týmu Techeetah ve Formuli E.

Rodák z Barcelony bude u čínské stáje zastávat roli technického a sportovního poradce. Za Techeetah letos kromě zmíněného Jeana-Érica Vergneho jezdí také trojnásobný vítěz Le Mans a mistr světa WEC Andre Lotterer.

„Jsem nesmírně šťastný z toho, že si mě tým Techeetah vybral do svých řad. Tým měl skvělý start sezóny a nyní průběžně vede v obou šampionátech. Stále jsou zde však oblasti, kde existuje prostor pro zlepšení a já se těším, až Techeetahu pomohu svými zkušenostmi,“ řekl de la Rosa pro motorsport.com.

Diskuze (2) Další článek: Fotogalerie: Pátek před GP Číny 2018 – v Šanghaji to pořádně jiskřilo
16:11 | Ještě jsem nezačali ve Francii a už tu máme alokaci pneumatik pro Rakousko... odkaz
18. června | Podle Helmuta Marka není v současné době sedačka Hartleyho v ohrožení.
16. června | Ve Spa prodloužili smlouvu o další tři roky.
15. června | Před 25 lety zemřel James Hunt.
14. června | Hyperměkká bude i v Rusku. Kromě toho Pirelli nominuje ultraměkkou a měkkou... superměkkou tedy vynechá.

GP Francie 2018

Pátek 22. června 2018
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 23. června 2018
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 24. června 2018
Závod 16.10