Podle technického ředitele Williamsu Sama Michaela by měla mít formule 1 k dispozici pneumatiky, se kterými by se mohlo závodit i v podmínkách, jaké nastaly dnes v Japonsku.
Díky odložení dnešní kvalifikace na Velkou cenu Japonska v Suzuce přišel technický ředitel Williamsu Sam Michael s myšlenkou zavedení monsunových pneumatik. Gumy tohoto označení už v devadesátých letech používal tehdejší monopolní dodavatel Goodyear.
"Není dobré, když lidé v televizi sledují, jak si v boxové uličce pouštíme lodičky. Je to zábavné třicet sekund, ale ne hodinu. Přijít s něčím novým by nebylo tak těžké," věří Michael. "Pozměnily by se technické regule, mohli bychom mít monsunové pneumatiky s hloubkou dezénu deset až dvanáct milimetrů. Za běžného deště by byly o deset sekund pomalejší, používaly by se jen v podmínkách, jako panovaly dnes. O jejich nasazování by mohla rozhodovat FIA (Mezinárodní automobilová federace - pozn. red.)."
Podle dlouholetého technika týmu Williams by náklady na ně byly minimální. "V sérii s monopolním dodavatelem pneumatik to možné je. Kdyby byla dnes neděle, závod by se jel v pondělí. Cena monsunových pneumatik by přitom nemusela být vysoká. Používaly by se zhruba jednou za tři roky, ale byla by to jedna z alternativ," říká Michael.
Naopak šéf Mercedesu Ross Brawn se k podobným názorům staví skepticky. "Máme dva typy mokrých pneumatik. Extrémně mokré jsou to nejlepší, co můžeme udělat. S autem, které váží méně než sedm set kilogramů a s rozměry pneumatik, jaké máme, jsme na hranici, jaké můžeme dosáhnout. Viděli jste, jak se trápil safety car. Nemyslím, že by šlo udělat víc," komentoval situaci zkušený technik.
Jeho názor podpořil i milovník jízdy za deště Michael Schumacher. "Mluvil jsem s řidičem safety caru Berndem Mayländerem. I když má SLS (letošní typ safety caru značky Mercedes - pozn. red.) fantastické stabilizační systémy, bylo těžké ho ovládat. Pro nás by to bylo nemožné. Situace je podobné jako v Indycar, tam také občas musí rušit či odkládat závody," uvedl sedminásobný mistr světa.