Sam Michael volá po návratu monsunových pneumatik

Podle technického ředitele Williamsu Sama Michaela by měla mít formule 1 k dispozici pneumatiky, se kterými by se mohlo závodit i v podmínkách, jaké nastaly dnes v Japonsku.
Sam Michael volá po návratu monsunových pneumatik

Díky odložení dnešní kvalifikace na Velkou cenu Japonska v Suzuce přišel technický ředitel Williamsu Sam Michael s myšlenkou zavedení monsunových pneumatik. Gumy tohoto označení už v devadesátých letech používal tehdejší monopolní dodavatel Goodyear.

"Není dobré, když lidé v televizi sledují, jak si v boxové uličce pouštíme lodičky. Je to zábavné třicet sekund, ale ne hodinu. Přijít s něčím novým by nebylo tak těžké," věří Michael. "Pozměnily by se technické regule, mohli bychom mít monsunové pneumatiky s hloubkou dezénu deset až dvanáct milimetrů. Za běžného deště by byly o deset sekund pomalejší, používaly by se jen v podmínkách, jako panovaly dnes. O jejich nasazování by mohla rozhodovat FIA (Mezinárodní automobilová federace - pozn. red.)."

Podle dlouholetého technika týmu Williams by náklady na ně byly minimální. "V sérii s monopolním dodavatelem pneumatik to možné je. Kdyby byla dnes neděle, závod by se jel v pondělí. Cena monsunových pneumatik by přitom nemusela být vysoká. Používaly by se zhruba jednou za tři roky, ale byla by to jedna z alternativ," říká Michael.

Naopak šéf Mercedesu Ross Brawn se k podobným názorům staví skepticky. "Máme dva typy mokrých pneumatik. Extrémně mokré jsou to nejlepší, co můžeme udělat. S autem, které váží méně než sedm set kilogramů a s rozměry pneumatik, jaké máme, jsme na hranici, jaké můžeme dosáhnout. Viděli jste, jak se trápil safety car. Nemyslím, že by šlo udělat víc," komentoval situaci zkušený technik.

Jeho názor podpořil i milovník jízdy za deště Michael Schumacher. "Mluvil jsem s řidičem safety caru Berndem Mayländerem. I když má SLS (letošní typ safety caru značky Mercedes - pozn. red.) fantastické stabilizační systémy, bylo těžké ho ovládat. Pro nás by to bylo nemožné. Situace je podobné jako v Indycar, tam také občas musí rušit či odkládat závody," uvedl sedminásobný mistr světa.

Další článek: Hamiltonovi se v Japonsku smůla lepí na paty

18:20 | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.
9:35 | Ferrari a celá F1 si dnes připomínají smrt Gillese Villeneuva, který před 39 lety boural v kvalifikaci v Zolderu.
7. května | Kvalifikaci formule 3 vyhrál Dennis Hauger. Roman Staněk obsadil 14. místo.
7. května | Tento víkend se jede také F3. Kvalifikace pátek od 13:55, Závod 1: Sobota od 10:35, Závod 2: Sobota od 16:45, Závod 3: Neděle od 12:05

GP Španělska 2021

Pátek 7. května 2021
1. trénink Bottas (1:18.504)
2. trénink Hamilton (1:18.170)
Sobota 8. května 2021
3. trénink Verstappen (1:17.835)
Kvalifikace Hamilton (1:16.741)
Neděle 9. května 2021
Závod 15.00