Sam Michael volá po návratu monsunových pneumatik

Podle technického ředitele Williamsu Sama Michaela by měla mít formule 1 k dispozici pneumatiky, se kterými by se mohlo závodit i v podmínkách, jaké nastaly dnes v Japonsku.
Sam Michael volá po návratu monsunových pneumatik

Díky odložení dnešní kvalifikace na Velkou cenu Japonska v Suzuce přišel technický ředitel Williamsu Sam Michael s myšlenkou zavedení monsunových pneumatik. Gumy tohoto označení už v devadesátých letech používal tehdejší monopolní dodavatel Goodyear.

"Není dobré, když lidé v televizi sledují, jak si v boxové uličce pouštíme lodičky. Je to zábavné třicet sekund, ale ne hodinu. Přijít s něčím novým by nebylo tak těžké," věří Michael. "Pozměnily by se technické regule, mohli bychom mít monsunové pneumatiky s hloubkou dezénu deset až dvanáct milimetrů. Za běžného deště by byly o deset sekund pomalejší, používaly by se jen v podmínkách, jako panovaly dnes. O jejich nasazování by mohla rozhodovat FIA (Mezinárodní automobilová federace - pozn. red.)."

Podle dlouholetého technika týmu Williams by náklady na ně byly minimální. "V sérii s monopolním dodavatelem pneumatik to možné je. Kdyby byla dnes neděle, závod by se jel v pondělí. Cena monsunových pneumatik by přitom nemusela být vysoká. Používaly by se zhruba jednou za tři roky, ale byla by to jedna z alternativ," říká Michael.

Naopak šéf Mercedesu Ross Brawn se k podobným názorům staví skepticky. "Máme dva typy mokrých pneumatik. Extrémně mokré jsou to nejlepší, co můžeme udělat. S autem, které váží méně než sedm set kilogramů a s rozměry pneumatik, jaké máme, jsme na hranici, jaké můžeme dosáhnout. Viděli jste, jak se trápil safety car. Nemyslím, že by šlo udělat víc," komentoval situaci zkušený technik.

Jeho názor podpořil i milovník jízdy za deště Michael Schumacher. "Mluvil jsem s řidičem safety caru Berndem Mayländerem. I když má SLS (letošní typ safety caru značky Mercedes - pozn. red.) fantastické stabilizační systémy, bylo těžké ho ovládat. Pro nás by to bylo nemožné. Situace je podobné jako v Indycar, tam také občas musí rušit či odkládat závody," uvedl sedminásobný mistr světa.

Diskuze (52) Další článek: Hamiltonovi se v Japonsku smůla lepí na paty
14:01 | Aston Martin se v průběhu 9 měsíců rozhodne, zda vstoupí do F1 jako dodavatel motorů.
11:36 | Rubens Barrichello má dnes narozeniny (46)
22. května | Podle Tombazise jsou změny pravidel pro předjíždění nutné, protože jinak by se situace dále zhoršovala.
21. května | Z prvního místa odstartuje v neděli do Indy 500 Ed Carpenter. Danica Patrick mimochodem 7.!
17. května | Formule E v další sezóně zavítá do Saúdské Arábie.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 26. května 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10