Sam Michael volá po návratu monsunových pneumatik

Podle technického ředitele Williamsu Sama Michaela by měla mít formule 1 k dispozici pneumatiky, se kterými by se mohlo závodit i v podmínkách, jaké nastaly dnes v Japonsku.
Sam Michael volá po návratu monsunových pneumatik

Díky odložení dnešní kvalifikace na Velkou cenu Japonska v Suzuce přišel technický ředitel Williamsu Sam Michael s myšlenkou zavedení monsunových pneumatik. Gumy tohoto označení už v devadesátých letech používal tehdejší monopolní dodavatel Goodyear.

"Není dobré, když lidé v televizi sledují, jak si v boxové uličce pouštíme lodičky. Je to zábavné třicet sekund, ale ne hodinu. Přijít s něčím novým by nebylo tak těžké," věří Michael. "Pozměnily by se technické regule, mohli bychom mít monsunové pneumatiky s hloubkou dezénu deset až dvanáct milimetrů. Za běžného deště by byly o deset sekund pomalejší, používaly by se jen v podmínkách, jako panovaly dnes. O jejich nasazování by mohla rozhodovat FIA (Mezinárodní automobilová federace - pozn. red.)."

Podle dlouholetého technika týmu Williams by náklady na ně byly minimální. "V sérii s monopolním dodavatelem pneumatik to možné je. Kdyby byla dnes neděle, závod by se jel v pondělí. Cena monsunových pneumatik by přitom nemusela být vysoká. Používaly by se zhruba jednou za tři roky, ale byla by to jedna z alternativ," říká Michael.

Naopak šéf Mercedesu Ross Brawn se k podobným názorům staví skepticky. "Máme dva typy mokrých pneumatik. Extrémně mokré jsou to nejlepší, co můžeme udělat. S autem, které váží méně než sedm set kilogramů a s rozměry pneumatik, jaké máme, jsme na hranici, jaké můžeme dosáhnout. Viděli jste, jak se trápil safety car. Nemyslím, že by šlo udělat víc," komentoval situaci zkušený technik.

Jeho názor podpořil i milovník jízdy za deště Michael Schumacher. "Mluvil jsem s řidičem safety caru Berndem Mayländerem. I když má SLS (letošní typ safety caru značky Mercedes - pozn. red.) fantastické stabilizační systémy, bylo těžké ho ovládat. Pro nás by to bylo nemožné. Situace je podobné jako v Indycar, tam také občas musí rušit či odkládat závody," uvedl sedminásobný mistr světa.

Diskuze (52) Další článek: Hamiltonovi se v Japonsku smůla lepí na paty
18:16 | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
18:06 | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
16:58 | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
15:13 | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10