Sainzovi se nelíbí virtuální safety car

Sainzovi se nelíbí virtuální safety car

Dnes jsou to dva roky od tragické nehody Julese Bianchiho v Japonsku. Hlavním opatřením, které na nehodu Bianchiho reagovalo, bylo zavedení tzv. virtuálního safety caru.

Virtuální safety car (VSC) znamená, že jezdec musí dodržovat určitou rychlost nebo spíše čas dle informací na volantu.

Výhodou je především časová náročnost celého bezpečnostního opatření. K času, který je potřeba na vyřešení situace, připočtěte pár sekund. U klasického safety caru trvá celá věc mnohem déle a to už jen kvůli tomu, že safety car později pouští jezdce o kolo zpět. Během klasického safety caru se ale jezdci sjedou dohromady.

V Malajsii byl virtuální safety car vyhlášen hned třikrát. Carlos Sainz po závodě přiznal, že se mu toto řešení nelíbí.

„Podle mého názoru je trochu zbytečný,“ cituje Sainze Autosport. „Nelíbí se mi to. Není to něco, co bych si užíval. Pokud jste ve středu pole, dáváte vždy přednost safety caru, normálnímu safety car, kdy se pole sjede dohromady.“

„Funguje tak, jak by měl. Lidé si samozřejmě hodně hrají se zahřátím svých pneumatik, s vytvoření mezery před zastávkami v boxech. Můžete si vytvořit výhodu nebo naopak udělat nevýhodnou situaci ostatním, takže se mi to libí. Nemyslím, že je to (VSC) něco, co prospívá F1. Ale je to jen můj názor.“

Sainz připouští, že VSC se líbí někomu, kdo jede první, protože nepřijde o svůj náskok. Pro jezdce ve středu pole ale už tak dobrý není.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Doporučujeme

Články odjinud