Sainzovi se nelíbí virtuální safety car

Dnes jsou to dva roky od tragické nehody Julese Bianchiho v Japonsku. Hlavním opatřením, které na nehodu Bianchiho reagovalo, bylo zavedení tzv. virtuálního safety caru.
Sainzovi se nelíbí virtuální safety car

Virtuální safety car (VSC) znamená, že jezdec musí dodržovat určitou rychlost nebo spíše čas dle informací na volantu.

Výhodou je především časová náročnost celého bezpečnostního opatření. K času, který je potřeba na vyřešení situace, připočtěte pár sekund. U klasického safety caru trvá celá věc mnohem déle a to už jen kvůli tomu, že safety car později pouští jezdce o kolo zpět. Během klasického safety caru se ale jezdci sjedou dohromady.

Bernd Mayländer oslavil 300. Grand Prix

Bernd Mayländer oslavil 300. Grand Prix

V Malajsii byl virtuální safety car vyhlášen hned třikrát. Carlos Sainz po závodě přiznal, že se mu toto řešení nelíbí.

„Podle mého názoru je trochu zbytečný,“ cituje Sainze Autosport. „Nelíbí se mi to. Není to něco, co bych si užíval. Pokud jste ve středu pole, dáváte vždy přednost safety caru, normálnímu safety car, kdy se pole sjede dohromady.“

„Funguje tak, jak by měl. Lidé si samozřejmě hodně hrají se zahřátím svých pneumatik, s vytvoření mezery před zastávkami v boxech. Můžete si vytvořit výhodu nebo naopak udělat nevýhodnou situaci ostatním, takže se mi to libí. Nemyslím, že je to (VSC) něco, co prospívá F1. Ale je to jen můj názor.“

Sainz připouští, že VSC se líbí někomu, kdo jede první, protože nepřijde o svůj náskok. Pro jezdce ve středu pole ale už tak dobrý není.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Japonsko? Jen další závod, říká Boullier

10:02 | Ferrari pokračuje v testech s vozem SF71H ve Fioranu. Sainze dnes vystřídal Mick Schumacher.
21. dubna | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
21. dubna | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
21. dubna | V Barceloně začaly testy F3

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen