Carlos Sainz míval u McLarenu skvělé startovní reakce, díky kterým bezprostředně po zhasnutí červených světel získával několik pozic k dobru. U Ferrari zatím tak dobře nestartuje.
Šestadvacetiletý Španěl nyní při startech do velkých cen volí více konzervativní přístup. Eliminací míry rizika se Sainz snaží vyhnout potížím za volantem Ferrari, na které se stále plně neadaptoval.
„Před deseti minutami jsem si akorát dělal velkou analýzu dat s mým inženýrem s cílem zjistit, co bych mohl dělat lépe,“ rozpovídal se šestadvacetiletý závodník pro web f1i.com krátce po nedělní Velké ceně Španělska.
„Je jasné, že při startech musím být lepší a sebevědomější. Musíme perfektně zvládat rozjezd a prvních 100 metrů.“
Sainz pro GP Španělska vybojoval šesté místo na roštu, v prvním kole po startu se však před něj posunuli Daniel Ricciardo s McLarenem i Sergio Perez s Red Bullem. Ztráta dvou pozic po startu v Barceloně však měla podle Španěla více příčin.
„Samotný start nebyl hlavním problémem.“
„Nejvíce mě limitovalo to, do jaké pozice jsem se po startu dostal. Vypadl jsem ze slipstreamu, v první zatáčce mě zablokoval Ocon a předjelo mě proto několik aut,“ vysvětlovala letošní nová posila Ferrari.
Španělský pilot nakonec dojel na sedmé pozici, na týmového kolegu Charlese Leclerca ztratil tři místa a dvacet sekund. V kvalifikaci předtím Monačan Sainze porazil o 0.110 sekundy.
„Za Charlesovým perfektním výsledkem stojí řada faktorů. V první řadě musíte poskládat dokonalý víkend, tím pádem potřebujete skvělé kolo ve třetí části kvalifikace. Kdybych takové zajel, startoval bych z lepší pozice a nedostal bych se do problémů. A samozřejmě je nutný perfektní start,“ uvedl Sainz.
„V tomhle jsem býval dobrý u McLarenu. Zvládal jsem dobře celý víkend. V tomhle se postupem času v novém týmu musím zlepšovat, musím podávat výkony té nejvyšší úrovně,“ ví dobře Carlos Sainz.